שתי קרנות חדשות מגייסות 170 מיליון דולר

קרן TLV Partners של רונה שגב ואיתן בק מגייסת 100 מ' דולר ■ קרן BGV II של אריק בן חמו גייסה 72 מיליון דולר

רונה שגב / צילום: רפי קוץ
רונה שגב / צילום: רפי קוץ

קרנות ההון סיכון בישראל ממנפות את הגאות בהיי-טק המקומי. היום פורסם כי קרן חדשה, TLV Partners של רונה שגב ואיתן בק, צפויה לגייס סכום של 100 מיליון דולר. הקרן הגישה מסמכים לרשות לניירות ערך בארה"ב (ה-SEC). שגב ובק הם שחקנים ותיקים בזירת הקרנות המקומית, אשר פרשו לפני פחות משנה מקרן פיטנגו.

שגב הקימה בשנת 1994 סטארט-אפ של משחקי מחשב, שאותו מכרה בשנת 1997. בשנת 1998 היא הצטרפה לקרן BRM, בהמשך כיהנה כשותפה בקרן אוורגרין ומאז שנת 2005 ועד לאחרונה הייתה שותפה בפיטנגו.

במהלך הקריירה שלה הייתה שגב חברת דירקטוריון בחברות Skycure, ורוניס ו-Evolven. היא היתה שותפה לאקזיטים של טריאנה (שנרכשה על ידי ICAP תמורת כ-250 מיליון דולר) ושל וורקלייט שנמכרה ל-IBM תמורת 70 מיליון דולר ועוד.

בראיון שהעניקה ל"גלובס" בעבר אמרה שגב: "אני מאמינה שכדי שיהיה עתיד לתעשייה שלנו אנחנו צריכים לשאוף לבנות חברות גדולות, שמרכז הפעילות שלהן הוא בישראל. עד היום כמעט כל חברה שבה הייתי מעורבת נקנתה; הייתי שמחה להיות חלק מבניית חברה ציבורית גדולה, שתישאר עצמאית לאורך זמן".

בק היה אחראי בפיטנגו על תחומי המובייל, הביג דאטה והאינטרנט של הדברים (IOT) הוא הוביל את ההשקעה של פיטנגו בחברת Check, אשר נמכרה ל- Intuit תמורת כ-360 מיליון דולר. הוא מונה לשותף בפיטנגו בשנת 2007. בק הוביל גם את ההשקעה בחברת VideoSurf, אשר נמכרה למיקרוסופט תמורת 80-100 מיליון דולר. בעבר הוא עבד בליהמן ברדרס וכיהן כדירקטור בחברת אלביט מערכות.

בסוף השבוע נודע כי אריק בן חמו השלים גיוס בהיקף של 72 מיליון דולר לקרן חדשה (BGV II) אשר תתמקד בהשקעה בחברות תוכנה ארגונית. לפני כשנה חשף "גלובס" כי הקרן של בן חמו תשקיע בישראל עשרות מיליוני דולרים - לפחות שליש מסכום הגיוס.

הקרן של בן חמו פועלת בעמק הסיליקון, אך יש לה נציגות בישראל שאותה מוביל ד"ר ברק בן אבינועם. בראיון ל"גלובס" אמר בן אבינועם בעבר כי הקרן תשקיע בסבבים הראשונים של חברות. הוא הוסיף כי הקרן אינה גובה דמי ניהול משום ש"בעינינו המודל הזה פשט את הרגל, ואנחנו עובדים על בסיס הצלחה".

נציין כי בן חמו נחשב ליזם בולט בסיליקון ואלי. הוא אינו מתגורר בישראל אך מחזיק דירה בתל אביב ומגיע לארץ לעיתים קרובות. בן חמו נולד באלג'יר, גדל בצרפת, למד באוניברסיטת סטנפורד והקים חברה שהתמזגה עם 3COM. בהמשך הוא מונה למנכ"ל החברה הממוזגת, עד שזו נמכרה ל-HP לפני כשנתיים, תמורת סכום שמוערך ב-2.7 מיליארד דולר.