חולים בסוכרת ונתקעתם בלי תרופות? העזרה בדרך

סטארט-אפ בשבוע: הקהילה של HelpAround תנסה להושיט לכם עזרה

סוכרת / צילום: שאטרסטוק
סוכרת / צילום: שאטרסטוק

הרקע: חברת הלפאראונד (HelpAround) נולדה ממפגש בין תחום הרפואה הדיגיטלית לבין תחום הפרסום הדיגיטלי. ישי קנובל ושלומי אפללו שירתו יחד בצבא. קנובל עבד במיקרוסופט ואז בחברת אגמטריקס שפיתחה את מד הסוכר הראשון המתחבר לטלפון סלולרי.

אפללו היה בכיר בחברת eXelate, שעסקה בטיוב פרסום דיגיטלי על בסיס מידע תלוי הקשר, דוגמת 'אם השעה עכשיו אחת בצהריים והאיש הזה יצא הרגע מן המשרד, כנראה שהוא מחפש מסעדה, כמו בכל יום בשעה זו'.

קנובל: "כששלומי ואני התחברנו שוב, הסכמנו שהפרסום על בסיס הקשר הוא משמעותי ביותר בעולם המחלות הכרוניות. זה רלוונטי אם אני סוכרתי בנסיעה, וצריך לרכוש סטיקים (רכיבים מתכלים למדידת סוכר); חולה צליאק שמחפש מסעדה עם מנות ללא גלוטן או חולה אסטמה שרוצה לדעת אם יש פריחה באזור.

"כולם חושבים שהם עסוקים. אבל חולים כרוניים הם באמת עסוקים. אתה לא באמת מבין מה זה לנהל את הלוגיסטיקה של החיים עד שאתה לא מכיר מקרוב חולה סוכרת. אנחנו רוצים להקל על החולים הללו. ההנחה שלנו הייתה שיש מצד אחד אדם עם צורך, ומנגד הרבה עמותות, חברות וארגונים רפואיים שרוצים לספק את הצורך, ויש רק להפגיש ביניהם בזמן ובמקום הנכונים.

"יש הרבה משאבים שניתן לנצל לשם כך, ואנחנו כשפיתחנו את המוצר שלנו התחלנו דווקא במשאב הכי קשה לתיאום - אנשים אחרים. נניח - נתקעת בלי סטיקים? מסביב יש המון חולים שישמחו לתרום לך משלהם".

השוק: יש שפע אפליקציות לחולים כרוניים, בדגש על חולי סוכרת, הפתרון של הלפאראונד מקיף יותר. קיימים פורומים וירטואליים לחולים, אולם הם לא ממוקדים במיקום ובקשר הפיזי. קיימים גורמים רבים סביב חולה הסוכרת שמעוניינים להציע לו שירותים - חברות תרופות, חברות ביטוח ועמותות - אולם היכולת שלהם לתקשר איתו מוגבלת כמעט תמיד למייל.

המוצר: הלפאראונד הקימה קהילת משתמשים שחולקים את אותה המחלה הכרונית ומתנדבים לעזור האחד לשני במגוון תחומים. מדובר בתרומה של תרופה או מזרק שחסרים ברגע נתון, המלצות על שירותים רפואיים בסביבה, הדגמת חלופות בישול בריאות וכדומה.

מי שמתחבר לאפליקציה יכול לראות את כל הסוכרתיים בסביבתו, ולפנות אל הקהילה בשאלות. אפללו: "מיקום הוא מנבא מוצלח מאוד לדמיון. סביר להניח שלחברי הקהילה הזו יהיו עוד דברים במשותף".

החברה מפתחת כיום שידוך למנטורים. חולים "מנוסים" יותר מציעים בשמחה את שירותיהם כמנטורים לחולים בתחילת דרכם, כדי להרגיע אותם עם קבלת האבחנה, להיות כתובת קבועה לשאלותיהם ועוד.

בנוסף לקהילה, האפליקציה שואפת להציע לחולים מגוון שירותים מבוססי מיקום. "אנחנו מהווים מערכת ניהול לקוח שהחולה הוא במרכזה. סביבו נמצאים חברת התרופות, הקליניקה והמבטח, שערוכים להציע לו את מה שהוא צריך על פי ההקשר. מבחינת החברות זהו ערוץ ייחודי ביותר לקהל אסטרטגי עבורן". החולים יכולים להפנות שאלות לגופים הללו - לדיאטנית של העמותה, לרוקח בבית המרקחת וכדומה. כך למשל, בשלב זה השותף הכי גדול של החברה הוא המועדון של בית המרקחת האמריקני קוסטקו פארמסי, שיש לו כבר קהילת סוכרתיים פעילה.

כך למשל אם אדם הזמין כרטיס טיסה, יום לפני הנסיעה הוא עשוי לקבל דף מידע עם המלצות כיצד לארוז את התרופות שלו והיכן ניתן לרכוש תרופות במקום. כמה שבועות לפני הטיסה הוא יקבל איתות 'עכשיו הזמן לבקש מהרופא אישור שאתה סוכרתי כדי שלא יעשו לך בעיות בהעלאת האינסולין והמזרקים לטיסה'", וכדומה.

שלב בפעילות: החברה פעילה כיום רק בתחום הסוכרת ויש לה כ-10,000 משתמשים, שחלקם נרשמו באופן אישי וחלקם דרך עמותות, חברות ביטוח ומקומות עבודה. חברות ביטוח וחברות תרופות משלמות סכום קבוע ואילו הלקוחות הפרטיים אינם משלמים, אך כנראה תוצע להם בקרוב אופציית פרימיום.

גיוסי הון: החברה גייסה כ-550 אלף דולר בהובלת קרן Windham ventures ומשקיעים פרטיים שהינם אנג'לים פעילים בתעשיית המובייל והאינטרנט. החברה השתתפה לאחרונה במשלחת של ה-UK Tech Hub ו-Up Nation Central Start למפגש עם גורמי בריאות בבריטניה. "השוק הבריטי מעניין כי יש בו 60 מיליון איש מאוגדים תחת חברת ביטוח ממשלתית אחת", אומר קנובל, "המשלחת הפגישה אותנו עם בכירים מכל התחומים הקשורים בריאות דיגיטלית".

השלב הבא: החברה מעוניינת להתרחב למחלות כרוניות נוספות, "ולחסל את הבדידות שבהתמודדות עם המחלה הכרונית לבד".

HelpAround
 HelpAround