מרקט טק גייסה 311 מיליון דולר בהנפקה שלישית תוך חצי שנה

החברה, המאגדת את פעילות קמדן מרקט, שוק הקניות הפופולרי, ביצעה עד כה שתי הנפקות, אחת של מניות ואחת של אג"ח, ויחד עם ההנפקה הנוכחית גייסה 642 מיליון דולר ■ צפויה לעבור מה-AIM לבורסה הראשית עוד השנה

המשבר של יוון, הקריסה של שוק המניות הסיני, ואיזו התקפת סייבר כביכול בארה"ב ו/או חשש לתיקון בשוק ההון האמריקאי שמחכה בפינה. מה שזה לא יהיה - נראה שלחברות של המיליארדר טדי שגיא זה לא ממש מפריע להמשיך ולגייס הון מציבור המשקיעים.

בסופ"ש שעבר השלימה Market Tech, החברה של שגיא, שמאגדת את הפעילות של קמדן מרקט, שוק הקניות הפופולרי בלונדון, הנפקת מניות שנייה תוך חצי שנה. החברה הנפיקה 90 מיליון מניות לפי מחיר מניה של 223 פני, וכך גייסה 200.7 מיליון ליש"ט ברוטו (311.1 מיליון דולר). כרגע נסחרת Market Tech לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר "אחרי הכסף" (דהיינו בשקלול הנפקת המניות לעיל).

Market Tech הונפקה לראשונה בבורסת המשנה הבריטית (AIM) בדצמבר אשתקד. אז גייסה החברה "רק" 156 מיליון דולר, לפי מחיר של 200 פני למניה - מה שאומר שמאז ההנפקה מציגה המניה תשואה של 19%, וזאת לעומת 2% במקרה של מדד הפוטסי 100.

במארס השנה, וכחלק מרצונה להגדיל את ההון שברשותה כדי לפתח את השוק, ביצעה החברה הנפקת אג"ח להמרה, שבמסגרתה גייסה 174.4 מיליון דולר. תשואת האג"ח, שייפרעו במארס 2020, עומדת על 4.25%, והן תשלמנה קופון שנתי של 2%.

כך, גייסה החברה תוך חצי שנה 642 מיליון דולר, 467.1 מיליון דולר בהנפקות אקוויטי (מניות), ו-174.4 מיליון דולר בהנפקת חוב (אג"ח להמרה). מי שמכיר את פועלו של טדי שגיא, לא אמור להיות מופתע. שגיא פשוט יודע מתי לגייס, להנפיק, למכור ולקנות.

ונחזור להנפקה האחרונה. שגיא נוהג לקחת חלק בהנפקות של החברות שלו כקונה - וכך לשדר לשוק ההון אמון בעתידן. זה קרה בהנפקות עבר של פלייטק, ענקית ההימורים המקוונים שבשליטתו, זה קרה בהנפקת האג"ח של Market Tech וזה קרה בהנפקת המניות הנוכחית. שגיא רכש 2.7% מההון של החברה (לפני ההנפקה), או 11.4% מסך ההנפקה. אחריה, החזקתו עומדת על 71.3%, וכך החזקות הציבור עומדות על 28.7%, ועומדות בדרישות הבורסה למינימום של 25%.

לפי הידוע, החברה תעבור מה-AIM לבורסה הראשית של לונדון (Main Market) עוד השנה, שנה לפני המועד המתוכנן. מעבר זה צפוי לשפר את הסחירות במניה, ולהפוך אותה אטרקטיבית יותר עבור משקיעים מוסדיים.

קמדן מרקט (Camden Market), שיצא לדרכו כבר במאה ה-19, אך פועל במתכונתו הנוכחית "רק" 40 שנה, נמצא - כפי שמעיד שמו - ברובע קמדן שבמרכז-צפון לונדון. הוא גובל בחלקו הדרומי ברובע וסטמינסטר (מקום מושבו של הפרלמנט הבריטי) ובסיטי של לונדון (המרכז הכלכלי של העיר). מיקום זה הפך אותו כמעט באופן טבעי לאחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות בלונדון בפרט, ובאירופה בכלל, וזה אומר עסק מאוד כלכלי. מדי שנה מבקרים בו 28 מיליון איש.

אירוע ל-50 א' איש

והנה דוגמה לפופולריות של השוק: ביום שישי האחרון התקיים בקמדן מרקט פסטיבל Lock Live לפתיחת הקיץ, שאליו הגיעו כ-50 אלף איש. באי הפסטיבל נהנו מהופעות חיות של אמנים שונים, ממסיבות רחוב וכן מפעילות לילית של השוק.

בעבר, השווקים השונים של קמדן ערכו אירועי קיץ נפרדים וקטנים יחסית בהיקפיהם. רכישות נכסי הנדל"ן השונים של השוק בידי שגיא והקמת Market Tech אפשרו פעילות רחבה בכלל השווקים, שמושכים את האוכלוסייה המקומית לפעילות מסחר באזור קמדן כולו. במהלך הקיץ מתוכננים מספר נרחב של אירועי ערב ולילה, כמו הקרנת סרטים, מתוך מגמה להאריך את שעות הפעילות של השוק.

מדו"חות Market Tech לשנה שהסתיימה במארס השנה עולה כי הכנסותיה (בעיקר דמי שכירות) עמדו על 92 מיליון ליש"ט - 30 מיליון ליש"ט מהפעילות הנדל"נית ו-62 מיליון ליש"ט מהפעילות הטכנולוגית (מסחר אלקטרוני). ה-EBITDA פרו-פורמה עמד על 23.2 מיליון ליש"ט.

בחודשים אפריל-מאי 2015 עמדו ההכנסות מדמי שכירות על 4.4 מיליון ליש"ט, גידול שנתי של 43%, ואילו ההכנסות מהפעילות הטכנולוגית עמדו על 17 מיליון ליש"ט, גידול שנתי של 74% - נתון הממחיש עד כמה המסחר האלקטרוני הוא מנוע הצמיחה העיקרי של קמדן מרקט.

ועוד נקודה אחת לציון: הנפקה זו של Market Tech היא הנפקת האקוויטי הישראלית החמישית במספר מתחילת השנה בשוק ההון הבריטי. שתי חברות ביצעו הנפקה ראשונית (TechFinancials ו-Adgorithms) ושתיים אחרות מלבד Market Tech (סאמיט גרמניה ופלייטק) ביצעו הנפקה משנית, וכל החמש גייסו 834.6 מיליון דולר - 80% מתוכם על-ידי פלייטק ו-Market Tech של שגיא.