רוסאריו: בזק ואינטרנט זהב עדיפות על בי קומיוניקיישנס

ערן יעקובי, מנכ"ל אוסאריו ייעוץ ומחקר: "כטקטיקה, כדאי להיצמד לקצוות: החזקה בנכס הבסיס בזק המייצר תשואת דיבידנד יציבה של 8%"

מבין המניות בפירמידה שבאמצעותה שולט שאול אלוביץ' בחברת התקשורת בזק , עדיף להחזיק בבזק עצמה, ובחברה-הסבתא, אינטרנט זהב, על-פני החזקה ב"קומת הביניים", בי קומיוניקיישנס (ביקום) - כך סבור ערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר.

בסקירה ששלח אתמול ללקוחותיו, מסביר יעקובי את הרציונל. "לאור הדיסקאונט הגדול במניות ביקום ואינטרנט זהב, קל יהיה לומר ששתיהן נראות אטרקטיביות להשקעה", הוא כותב, ומזכיר את התנהגות המניות של השתיים, הנראות כמנותקות לחלוטין מנכס הבסיס, בזק. "עם זאת, אנו חושבים כי כדאי דווקא עכשיו לבחון טקטיקת השקעה מעט שונה בחשיפה לזרוע התקשורת של קבוצת יורוקום.

"כטקטיקה, אנו חושבים כי כדאי להיצמד לקצוות: לטעמנו, החזקה עודפת בנכס הבסיס בזק, המייצר תשואת דיבידנד יציבה יחסית של 8%, והחזקה עודפת בחברה-הסבתא אינטרנט זהב, המהווה אופציה עם פוטנציאל רווח הוני עצום, עדיפות על החזקה בקומת הביניים, ביקום".

לדבריו, הסיבה ל"ניתוק" בין מניות ביקום ואינטרנט זהב לבין מניית בזק היא אולי תעלומה עבור חלק מהציבור, אך הפתרון פשוט: המשקיעים הזרים שמאמינים בבזק מחזיקים במרבית הסחורה הצפה שלה, בעוד שהמשקיעים הישראלים חוששים שרפורמת הסלולר תחזור על עצמה ותפגע מהותית בבזק, ולכן החשיפה שלהם אליה מוקטנת.

לעומת זאת, חשיפת הזרים למניות ביקום ואינטרנט זהב היא מינורית, ולכן הן "מתנהגות בהתאם להלך הרוח בישראל". יעקובי מציין שהחברות מתאמצות להגביר חשיפה למשקיעים הזרים, ובהמשך אף תידרש השטחה של פירמידת ההחזקות - כך שבסופו של דבר אמורה להתחזק הקורלציה בין התנהגות מניית בזק למניות החברות שמעליה בפירמידה.

"אנו מאמינים שלמרות הרגולציה, ואולי אף תוך ניצולה, בזק תצליח לשמר את מובילות השוק, ולשמור על יציבות לאורך זמן. אי לכך, אנו מאמינים שהאנומליה בדמות דיסקאונטים ענקיים בשווי הנכסי הנקי של ביקום ואינטרנט זהב צפויה להצטמצם בעתיד", כותב יעקובי. בהיבט פירעון החוב, סבור יעקובי שמצבה של ביקום הוא מצוין; החברה אמורה לחלק דיבידנדים, דבר שאמור להרגיע בנוגע ליכולת הפירעון של אינטרנט זהב - אם כי גם ללא דיבידנד מביקום הוא לא צופה בעיה.

לאחרונה פרסם יעקובי המלצה על בזק, וכתב שהיא צריכה להיות החזקה מהותית בתיקי ההשקעות. לדבריו, השווי ההוגן למניית בזק הוא כ-7.4 שקלים (פרמיה של 10.5% על מחיר השוק). תחת הנחה זו, השווי הנכסי הנקי של ביקום (ובהנחות מס והוצאות הנהלה שמרניות) אמור לעמוד על 117 שקל למניה, 93% יותר מהמחיר הנוכחי; וזה של אינטרנט זהב - 63 שקל (יותר מפי 3 מהנוכחי). "המומנטום במניות כמובן מונע מהחשש לפגיעה רגולטורית בבזק, אולם אורך רוח בנושא אמור להפיג מהחשש ולשנות את המומנטום", מציין יעקובי.