תיק ההשקעות המומלץ של עודד מקלר מ-IBI

מקלר, מנהל השקעות ב-IBI, מזהה הזדמנויות בשוק האמריקאי: "הנדל"ן והכלכלה כולה שם במגמת התחזקות"

עודד מקלר / צילום: איל יצהר
עודד מקלר / צילום: איל יצהר

על רקע הדרמות המתגברות בימים האחרונים בעולם, בבית ההשקעות IBI סבורים כי "בחינת רמות המחיר הנוכחיות ביחס לקצב הגבוה של התרחשויות האירועים בעולם, מעלה אתגר גדול בבניית תיק השקעות מאוזן ואטרקטיבי".

בהתאם, בבית ההשקעות מציעים שילוב בין שתי גישות - Top-down ו-Bottom-up, כדי לבנות תיק השקעות מוצלח. עודד מקלר, מנהל השקעות, IBI ניהול תיקי השקעות, מסביר כי "מבט Top-down מתבונן תחילה על השווקים מלמעלה ועל ההשפעות המאקרו-כלכליות עליהם".

מקלר סבור כי "הנתון המרכזי שיסביר את התנהגות השווקים בעתיד, הינו מצב הריבית האפסית במדינות המפותחות כגון ארה"ב, אירופה, יפן וישראל. קשה לראות בטווח הבינוני את הריבית חוזרת למספרים שראינו בעבר, והסיבות לכך רבות ומשתנות".

מקלר מוסיף בעניין זה כי "אנו צפויים להישאר בסביבת ריבית נמוכה, וזו נקודת המוצא להשקעות. נכסים דפנסיביים צפויים להניב תשואה נמוכה ביותר, ומאידך, נכסי סיכון רבים מציעים תשואה אשר לא בוודאות תפצה את המשקיע על הסיכון הכרוך באחזקתם".

מתקפות הסייבר לטובת צ'ק פוינט

לדבריו, "רוב המקומות המוזכרים, צפויים להישאר בריבית נמוכה עוד זמן ניכר. בארה"ב הריבית תעלה כבר ב-2015, אך נראה כי המשך התהליך צפוי להיות איטי והעלאת הריבית בארה"ב מגולמת ומתומחרת בשווקים".

בהתאם להנחותיו, מקלר מקצה 30% מתיק ההשקעות שלו לרכיב המנייתי, בחלוקה של 17% לחו"ל, בדגש על השוק האמריקאי, יחד עם חשיפה לאירופה ולסין.

ב-13% הנותרים שהוא מקצה לשוק המקומי, הוא שם דגש על ענפי האנרגיה והבנקאות.

במבט על השווקים מנקודת מבט של Bottom-up, הבוחנת באופן פרטני חברות וני"ע ספציפיים, מקלר מזהה פוטנציאל במגזר הפיננסים בארה"ב, שלדבריו, "אמור ליהנות מהעלאת ריבית, ובתימחור הנוכחי יכול לשלב השקעה מעניינת והגנה בעת העלאת ריבית".

מניה נוספת שמזכיר מקלר, מתחום ההיי-טק היא צ'ק פוינט, העוסקת בפיתוח תוכנות לאבטחת מידע, רשתות ומחשבים.

לדבריו, "זהו תחום חם ונדרש לאור הגידול בכמות הידע בעולם מחד, והגידול במתקפות הסייבר המתרחשות מאידך. לחברה מספר מנועי צמיחה והיא מבצעת רכישות ומיזוגים. החברה מתעתדת להיכנס לתחום אבטחת הסלולר, תחום עם פוטנציאל עתידי רב, לאור שילוב הסלולר במקומות העבודה וכן השימוש בהם לצורך תשלום ועוד".

בעניין שוק האג"ח הקונצרניות, מציין מקלר כי "חשוב לשים דגש על מאזן ומינוף החברות ותזרים המזומנים, ופחות עם שם הטייקון או מיתוג החברה".

לדבריו, "התשואות לאחזקה באג"ח כיום נמוכות ביחס לשנים קודמות, לאור ההתאמה שהשוק ביצע לריבית הנמוכה. עם זאת, ניתן עדיין לדעתי למצוא אג"ח ראויות מבחינת יחס סיכון-סיכוי".

מקלר מתייחס גם לגל הנפקות האג"ח של חברות מארה"ב בבורסה המקומית לאחרונה ואומר כי "בבדיקה לעומק, ניתן למצוא בתל-אביב חברות אמריקאיות חזקות עם רמת מינוף נמוכה ביחס לחברות נדל"ן מקומיות, אליהן אנו רגילים, עם התניות פיננסיות ומשפטיות חזקות מהמקובל".

עוד הוא מוסיף בנושא כי "אגרות חוב אלו מאפשרות חשיפה לנדל"ן בארה"ב, בה הנדל"ן והכלכלה כולה במגמת התאוששות והתחזקות".

מקלר מזכיר שתי סדרות מבין אותן חברות - סדרה א' של חברת ספנסר וסדרה ה' של חברת דה-לסר - חלוצת גל ההנפקות של החברות האמריקאיות בשוק המקומי.

בעניינה של ספנסר, העוסקת בתחום הדיור בניו יורק, מציין מקלר "המינוף בחברה נמוך יחסית. לדעתי, אף נכון לצפות להעלאת דירוג לחברה בעתיד".

לגבי דה לסר, אומר מקלר כי "בדומה לספנסר, העובדה שחלק עיקרי בפורטפוליו שלה, הינו גופים ממשלתיים המעוגנים בחוזים ארוכי טווח, מהווה נקודת חוזק לתזרים הצפוי וליכולת ההחזר שלה".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של עודד מקלר
 ההמלצות של עודד מקלר

תיק ההשקעות המומלץ של עודד מקלר
 תיק ההשקעות המומלץ של עודד מקלר