הבורסה בת"א ננעלה ביציבות; אלון רבוע כחול צנחה 6.5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל ■ מעצמות המערב חתמו היום עם איראן על הסכם הגרעין ■ אלון רבוע כחול הסכימה להזרים לרשת מגה 320 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') ביציבות, ברקע למגמה שלילית בבורסות אירופה ועליות קלות בוול סטריט. בשוק חוששים מהאפשרות שראש ממשלת יוון לא יצליח להעביר בפרלמנט את החוקים והרפורמות שעליהן התחייב. במקביל הסוחרים מגיבים להסכם הגרעין עם איראן, שגורר תנודות חדות במחירי הנפט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

איראן ושרי החוץ של המעצמות הגיעו להסכמה על הסכם בסוגיית הגרעין האיראני - כך אמר הבוקר דיפלומט איראני לסוכנות הידיעות רויטרס.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות "טופ אלפא" מציינים כי "המסחר בבורסת תל-אביב מתנהל ביציבות יחסית לאחר מספר ימים של עליות שערים יפות בשוק המקומי והגלובלי. בולטות מניות חברות הסלולר פרטנר וסלקום. ההודעה על ההסכם עם יוון הניבה עליות שערים חדות בשווקי המניות בעולם, אולם בשוק המט"ח המקומי היורו צולל לכיוון רמות שפל חדשות, בעוד שהדולר שומר על יציבות. אמנם השווקים מרוצים מכך שנרגעו הרוחות סביב המשבר היווני, אך ייתכן כי הם מאמינים כי מדובר בפתרון זמני יחסית שלא יפתור את בעיית החוב היוונית בטווח הארוך".

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול בעליות של יותר מ-1% במדדים המובילים וזאת בעקבות ההסכם שנחתם בין יוון לנושיה. אתמול לא התפרסמו דוחות חשובים של חברות מובילות אולם במהלך השבוע צפויות 43 חברות במדד ה-S&P 500 לפרסם תוצאות לרבעון האחרון.

מניות טבע , פריגו , כיל, אורמת ואיזיצ'יפ ריכזו עניין על רקע פערי ארביטראז' חיוביים.

הבוקר קיים השופט אילן שילה דיון בהסדר החוב למגה, ברקע התנגדותו של בנק הפועלים להסדר. לדיון התייצב לראשונה שרגא בירן, מבעלי השליטה באלון רבוע כחול - החברה האם של מגה. בעוד שהספקים תמכו אסיפת הנושים בהסדר החוב שהציעה מגה, ההסדר נתקל בהתנגדות של הבנקים ובעיקר בנק הפועלים שדרש כי בעלי השליטה יזרימו הון למגה שיבטיח את יציאתה מהמשבר. בתוך כך מתברר כי אלון רבוע כחול עיכבה כספים שהיא הייתה חייבת לרשת מגה. בדיון נקבע כי רבוע כחול תזרים למגה 320 מיליון שקל כאשר שרגא בירן התחייב להזרים 20 מיליון שקל בלבד. (לכתבה המלאה)

קבוצת ישרס הודיעה היום כי השלימה גיוס של כ-106 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב שקליות לתקופה של 6.4 שנים. הביקושים בשלב המוסדי עלו על 200 מיליון שקל. הריבית שנסגרה במכרז עומדת על 5.05%.

אינסוליין חתמה על מזכר הבנות לא מחייב להפצה בלעדית של InsuPad באיטליה עם החתימה על מזכר ההבנות, המפיץ יחל בתהליך בחינה שיכלול את מידת התאמת ה- InsuPad לצורכי השוק האיטלקי, דרכי ההפצה והיבטי תמחור, לרבות סקר רופאים.

חברת ננו דיימנשן חתמה על הסכם עם חברת Vigilante Environmental Solutions לטובת פיתוח עסקי לננו דיימנשן בהודו. במסגרת ההתקשרות, יפתחו נציגויות בבנגלור ודלהי, כאשר Vigilante תהיה אחראית על הקמה ותפעול שוטף של הנציגויות, וכן תפעל לזיהוי ומימוש הזדמנויות מתאימות בשוק לטובת שיווק מדפסת התלת-מימד ומוצרי הדיו הייחודיים של ננו דיימנשן בשוק ההודי. בנוסף, הודיעה החברה על הגדלת היקף סבב הגיוס, שיעמוד על כ-58 מיליון שקל.