אירופה השילה את הירידות בסיום על רקע אופטימיות לגבי יוון

בשוק חוששים שראש ממשלת יוון יתקל בהתנגדות חריפה להסכם החדש בפרלמנט היווני ■ מחירי הנפט יורדים בחדות בעקבות הדיווחים על הסכם הגרעין שנחתם עם איראן

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר במרבית בורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, לאחר שלאורך רוב היום התנהל המסחר בירידות. זאת, בצל החשש שמא ממשלת יוון תתקשה להעביר בפרלמנט את הרפורמות עליהן היא התחייבה במסגרת הסכם שנחתם אתמול עם הנושים. במקביל, הסכם הגרעין שנחתם עם איראן מרכז עניין ומוביל לירידות חדות במחירי הנפט.

במסגרת ההסכם יוון התחייבה להקים קרן חיצונית שתממש חלק מהנכסים של יוון בהיקף של 50 מיליארד אירו במטרה לממן חלק מהחובות הכבדים של המדינה. יוון גם ויתרה על הדרישה שלה שקרן המטבע לא תהיה מעורבת בהסכם הסיוע השלישי והתחייבה לבצע רפורמות מקיפות בתחום הפנסיה. ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס חייב להעביר בחקיקה את הרפורמות החדשות והחשש הוא שיהיו לו מתנגדים גם בתוך המפלגה שלו.

"החתימה של הסכם מול יוון זה לא סוף הסיפור. מאוד יכול להיות שכעת ממשלת יוון לא תחזיק מעמד ותתפרק ושוב יהיו שם בחירות. תהליך הרפורמות ביוון עלול להיעצר מכל מיני סיבות", מציין אוון לוקאס, אסטרטג שווקים ב-IG, בסקירה שפרסם הבוקר.

מחירי הנפט צונחים היום בצל הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות המערב. בשוק חוששים שמא ההסכם יוביל להצפת ההיצע בשוק הנפט בעקבות הסרת הסנקציות על איראן.

בזירת המאקרו פורסם היום בגרמניה מדד ה-ZEW הבוחן את סנטימנט המשקיעים. המדד רשם קריאה של 29.7 נקודות ביולי לעומת 31.5 נקודות ביוני ומתחת לצפי האנליסטים שעמד על 30.6 נקודות. מדד ה-ZEW בגוש האירו רשם קריאה של 42.7 נקודות, לעומת 51.5 נקודות ביוני. עוד פורסם כי התפוקה התעשייתית בגוש האירו ירדה ב-0.4% ביוני, בעוד אנליסטים ציפו לירידה של 0.2%.

מניית Kuehne & Nagel קופצת בכ-4% לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהצפי. מניית Prysmian בולטת במסחר לאחר שהודיעה כי זכתה בחוזה בהיקף של 550 מיליון אירו במטרה לבנות תשתית לכבלים תת ימיים שיחברו בין נורווגיה ובריטניה.

סוני ירדה בחדות

יום המסחר בבורסות אסיה (ג') נחתם במגמה מעורבת, כשהבורסה של טוקיו עלתה ומנגד שנחאי והונג קונג בנסיגה. זאת לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אמש במגמה חיובית בעקבות חתימת הסכם מול יוון. במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק ניכרת יציבות.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי בשבוע החולף נפתחה בארה"ב עונת הדו"חות לרבעון השני עם הציפיות הגרועות ביותר מאז 2009. הצפי הכולל כרגע הוא לירידה של 6% ברווחים, חלק גדול מזה בגלל רווחי חברות הנפט הצפויים לרדת ב-50% בממוצע. גם הבנקים צפויים להראות רווחיות נמוכה יותר, אם כי זה בעיקר בשל הפרשות הקשורות לעניינים רגולטוריים.

"לפי שעה פורסמו דו"חות של 24 חברות בלבד, כאשר הדוחות של 25% מהם היו פחות טובים מהצפי. זה אמנם אחוז יחסית גבוה, אבל המדגם קטן מכדי שניתן יהיה להסיק ממנו מסקנה כלשהי. להערכתנו, מה שיאפיין את העונה הנוכחית זו הורדת ציפיות מינורית לרבעונים 3 ו-4, כאשר מה שיוכל לאזן זאת הן העלייה בציפיות המאקרו", אומרים בהראל.

מניית סוני ירדה בחדות בטוקיו לאחר שענקית האלקטרוניקה הודיעה על תוכנית לגייס הון.

מנגד, מניות ניסאן מוטור ומאזדה מוטור רשמו עליות חדות.