האם גולן טלקום יכולה לספק דור 4 ללא איחוד רשתות עם סלקום?

מפעילים התלוננו במשרד התקשורת נגד גולן על כך שהוא עומד להפעיל רשת דור רביעי בניגוד למדיניות המשרד שמחייבת איחוד רשתות כתנאי להפעלת הרשת החדשה ■ גולן: הכל כחוק ■ משרד התקשורת: הנושא בבדיקה

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

האם גולן טלקום יכולה לספק שירותי דור רביעי ללא הסכם איחוד רשתות עם סלקום? שאלה זו עומדת כעת במסגרת בדיקה שעורך משרד התקשורת, בדיקה שהיא חלק מסוגיה יותר רחבה שאותה בודק המשרד ואשר קשורה לעובדה שגולן פירק את הרשת שלו בדור השלישי ללא היתר והוא ממשיך להשתמש בשירותי הרשת של סלקום בדור השלישי ובדור הרביעי.

כיום גולן מספק שירותי דור רביעי במסגרת הסכם הנדידה שיש לו עם סלקום בדור השלישי. מדיניות המשרד מחייבת את המפעילים לאחד רשתות על מנת שיוכלו לספק שירותי דור רביעי, אך ההסכם של גולן ושל סלקום לאיחוד רשתות לא אושר בשל התנגדות משרד התקשורת. המשמעות היא שכל עוד אין הסכם מאושר אז מבחינה משפטית לכאורה גולן לא יכול לספק שירותי דור רביעי.

הסוגיה היא משפטית במהותה אך היא נוגעת להיבט רחב יותר של תלונות רבות של מפעילים למשרד התקשורת על רקע הסלחנות שמגלה המשרד כלפי גולן, סלחנות שלטענתם כבר עוברת את גבול הטעם הטוב ונגועה באפליה מכוונת.

בשבוע שעבר התקיים דיון במשרד התקשורת בסוגיית הרשת המשותפת של גולן וסלקום. יש להדגיש כי הבעיה בהסכם פחות נוגעת לסלקום ויותר קשורה למידת שיתוף הפעולה של גולן בהשקעות ברשת המשותפת שלמשרד התקשורת יש טענות שהיא לא מספקת. הרושם הכללי הוא שמשרד התקשורת תחת המנכ"ל שלמה פילבר מעדיף לחפש דרך פחות אגרסיבית ביחס שלו לגולן ובכלל. לכן הרושם הוא שינסו במשרד להשיג פתרון של פשרה בעניין שככל הנראה יאפשר לגולן לאחד רשתות עם סלקום אך המחיר שיידרש לשלם יהיה נמוך יותר בסך הכל.

ממשרד התקשורת נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה. מגולן טלקום נמסר כי החברה פועלת על פי החוק והתקנות ומקדמת שימוש בדור 4 בישראל.