"פאלו אלטו עשויה לצמוח ביותר מ-30% בשנה ב-5 שנים"

בבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן קובעים לספקית פתרונות האבטחה מחיר יעד הגבוה ב-20% ממחיר השוק

ניר צוק / צילום: תמר מצפי
ניר צוק / צילום: תמר מצפי

"אפילו אחרי עלייה של 130% במניית פאלו אלטו בשנה האחרונה, אנחנו רואים אפסייד נרחב, ומאמינים שלחברה יש פוטנציאל לעשות מה שאף ספקית פתרונות אבטחה אחרת לא עושה - לצמוח בקצב של יותר מ-30% בשנה במשך יותר מחמש שנים רצוף".

כך כותב האנליסט סטרלינג אוטי מג'יי.פי מורגן, בהמלצה על מניית פאלו אלטו. בנק ההשקעות החל לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר", ונוקב במחיר יעד (לדצמבר 2016) של 216 דולר - פרמיה של כ-20% על פני מחיר המניה בבורסת ניו יורק.

פאלו אלטו, המספקת פתרונות אבטחה לרשתות ארגוניות, הוקמה בשנת 2005 על-ידי ניר צוק, שהיה מראשוני העובדים של חברת צ'ק פוינט, שבה מתחרה פאלו אלטו. החברה הונפקה לראשונה לפני שלוש שנים, ומאז עלתה מנייתה ב-331%, לשווי נוכחי של כ-15.2 מיליארד דולר.

"אנחנו מאמינים שפאלו אלטו תמשיך להציג ביצועים טובים, ותוכל להשיג שיעור צמיחה שנתי של כ-35% עד שנת 2019", כותב האנליסט אוטי, ומעריך שהחברה גם תוכל להגדיל את נתחי השוק שלה בשוק אבטחת הרשתות. נכון להיום, הוא מעריך את נתח השוק שלה בכ-7%, ומאמין שהנתח עשוי לגדול עד 24% בשנת 2024, על רקע העובדה שחברות בכל הגדלים עוברות לדבריו לפתרונות הדור הבא של firewall.

לדבריו, התחרות המרכזית לפאלו אלטו היא מצד ג'וניפר, סיסקו וצ'ק פוינט, ובשנים האחרונות היא הגדילה את נתח השוק שלה בעיקר על חשבון ג'וניפר, אך גם סיסקו איבדה נתחי שוק לטובת פאלו אלטו. "צ'ק פוינט הסתדרה טוב יותר, בעיקר בלקוחות שהם ארגונים גדולים ומבוזרים", כותב אוטי, "אך עם צמיחה של פחות מ-10%, החישוב המתמטי הוא שגם היא מאבדת נתח כספי לטובת פאלו אלטו".

אוטי מציין שכיום, ארגונים מוציאים 4-5 מיליארד דולר בשנה על תוכנות אנטי-וירוס שהופכות לפחות ופחות אפקטיביות. להערכתו, הטכנולוגיה של פאלו אלטו (Traps) היא טכנולוגיה שיכולה לשנות את פני השוק (disruptive).

צוק, המשמש כמנהל הטכנולוגי בפאלו אלטו, מיצב את עצמו כילד הרע, שלא מהסס לומר את מה שהוא חושב על המתחרות. ב-2013 הציבה פאלו אלטו שלט חוצות באיילון, שעליו נכתב: "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו". עוד קודם, ב-2012, אמר צוק שהמתחרות של פאלו אלטו "צועדות במה שאני מכנה The Death Row. ברור לנו מה יקרה למתחרות שלנו - או שאנחנו נהרוג אותן או שהן ייאלצו לעשות זאת בעצמן. אין אופציה שלישית".