נוירודרם מגדילה היקף ההנפקה השנייה: תנסה לגייס 58 מיליון ד'

הצפי הקודם של חברת התרופות היה לגיוס מקסימלי של 50 מיליון ד', לפי מחיר מניה של 15.6 דולרים

חברת התרופות נוירודרם פרסמה היום פרטים נוספים לקראת ההנפקה השנייה שלה. החברה מתכוונת לגייס 58 מיליון דולר כולל אופציית החתמים (לעומת צפי לגיוס מקסימלי של 50 מיליון דולר שאותו ציינה בתשקיף הראשון לקראת הנפקה זו), וזאת לפי מחיר מניה של 15.6 דולרים. מניית נוירודרם נסחרת היום לפי 16.06 דולר, כך שייתכן כי בסופו של דבר המחיר יהיה גבוה יותר.

נוירודרם הונפקה לראשונה בנאסד"ק בנובמבר 2014, וגייסה 45 מיליון דולר. מאז עלה מחיר המניה ב-60% לשווי של 272 מיליון דולר. חתמי ההנפקה הנוכחית הם ג'פריז ו-Cowen&co. נוירודרם מנוהלת על-ידי ד"ר עודד ליברמן, ובעלי המניות הגדולים בה הם היו"ר רוברט טאוב, המחזיק היום 19% מהחברה; אווה באשר (17%) ופרופ' שמואל קבילי (15.5%).

טאוב הבלגי, הפעיל כמשקיע בתחום הביומד בישראל, היה ממייסדי חברת אומריקס שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון ב-438 מיליון דולר. גם אומריקס, כמו נוירודרם, נכנסה לבורסה לפי שווי נמוך משמעותית מכפי שביקשה תחילה (רק 143 מיליון דולר), אולם כמו נוירודרם רשמה עליות יוצאות דופן בשנת המסחר הראשונה שלה, ולבסוף נמכרה בשווי גבוה פי שלושה משוויה בהנפקה.

תרופות לפרקינסון

באשר הוא חבר קרוב של טאוב, שהשקיע יחד איתו במספר חברות, וביניהן אומריקס. קבילי הישראלי היה חוקר בג'ננטק, אשר המציא פטנט שהניב לחברה תמלוגים של מאות מיליוני דולרים, והוא משקיע פעיל בשוק הביומד הישראלי.

נוירודרם פיתחה מערכת להולכה של תרופות לפרקינסון באופן תת-עורי, וזאת כתחליף למתן התרופות הללו בבליעה היום. התוכנית הקלינית של החברה היא כניסה לניסוי מול התרופה האוראלית בריכוז של התרופה המתאים לחולים ברמה חמורה של פרקינסון במהלך המחצית הראשונה של 2015, כשבמקביל מתרחש ניסוי שנועד רק לבחון את הרמות של המוצר בדם. התוצאות צפויות עד סוף השנה, אחר כך יידרש ניסוי שלב III, והתקווה היא לאישור המוצר ב-2018.