נעילה חיובית בבורסה בת"א; פרטנר טסה 8.5%, בזק 3%

לאחר סיום המסחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שצפוי לרשום עלייה של כ-0.2% ■ עליות קלות בוול סטריט ואירופה ■ מניות התקשורת זינקו בחדות ללא פרסום אירוע מהותי ■ מניית אינסוליין טסה 21%

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') בעליות שערים במדדים המובילים, ברקע לעליות קלות בבורסות אירופה ובוול סטריט. מניות התקשורת הובילו את העליות וריכזו מחזורים גבוהים. מדד התקשורת הוסיף לערכו 3.5% בעוד מדד המעו"ף טיפס בכ-0.25%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל.

 

 

לאחר סיום המסחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שצפוי לרשום עלייה של כ-0.2%.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות, כשעונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה. בגזרת יוון האופטימיות ששררה שלשום בעקבות ההסכם עם יוון התחלפה מהר מאוד לפסימיות כאשר בשוק חוששים מהאפשרות שראש ממשלת יוון לא יצליח להעביר בפרלמנט את הרפורמות והחוקים שעליהם הוא התחייב.

באסיה, היום דווח בסין כי הצמיחה ברבעון השני של 2015 עמדה על 7% לעומת צפי כלכלנים להתרחבות של 6.9%. עוד דווח כי התפוקה התעשייתית ביוני גדלה ב-6.8% לעומת יוני אשתקד ולעומת צפי כלכלנים ל-6%. המכירות הקמעונאיות צמחו ביוני ב-10.6% בסין לעומת צפי לגידול של 10.2%.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס אומר בסקירתו השבועית כי "סיום המשבר ביוון עשוי לתמוך בהעלאת ריבית בארה"ב כבר השנה, במידה והנתונים שם ימשיכו להיות טובים התשואות באג"ח הממשלתי בארה"ב יעלו בעוד 0.2-0.3% בשבועות הקרובים. יש לציין כי עדיין קיים סיכון בהסתברות נמוכה לחידוש המשבר. מה שעשוי להוות את "עקב האכילס" של ההסכמות הוא דרישת האירופים, ובראשם הגרמנים, לקבע חלק מהרפורמות אליהן התחייבו היוונים תחת חוקים, עד ליום רביעי הקרוב). דרישה זו עשויה להיתקל בהתנגדות כבדה בפרלמנט היווני ועל כן עשויה להוות מכשול להבאת הסאגה לסיום".

"בנוסף, צריכה התוכנית לעבור גם את הסכמתם של הפרלמנטים השונים של מדינות גוש האירו, שהמרכזי ביניהם הוא הפרלמנט הגרמני אשר ידוע ככזה שאינו בעל חיבת- יתר ליוונים, בלשון המעטה. ולמרות הכל, נראה כי בסופו של דבר שני הצדדים רוצים כבר לסיים את "כאב הראש" של חצי השנה האחרונה. ההסכם עם היוונים, במידה ויישמר, צפוי להרגיע את המתחים בהם חזינו בתקופה האחרונה באירופה ובתמיכת תוכנית ההרחבה של הבנק המרכזי להביא לשיפור משמעותי בכלכלת הגוש כולה", אומר חברון.

חגיגה במניות בתקשורת

מניות התקשורת רשמו היום עליות חדות ללא מידע מהותי כלשהו שפורסם. נציין את פרטנר  שזינקה בכ-8.5%, סלקום  הוסיפה 7.6% ובזק  עלתה ב-3%. מדד ת"א תקשורת עלה ב-3.5%.

אינסוליין , המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים לשיפור יעילות הטיפול בסוכרת, זינקה ב-21% לאחר שדיווחה הבוקר כי קיבלה אישור מאת הגוף הרגולטורי האחראי על אישור למכירת מוצרים רפואיים באוסטרליה (TGA), למכירת מוצר ה-InsuPad באוסטרליה.

אלון רבוע כחול בלטה במסחר. הבנקים אישרו אמש את הסדר החוב ברשת מגה. סוכם כי בעלי השליטה במגה יגדילו את ההזרמה לרשת ל-320 מיליון שקל. מתוך סכום זה, 160 מיליון שקל יוזרמו כהון לרשת, בנוסף להעמדת ערבות ומסגרת אשראי בסך 160 מיליון שקל שיינתנו כהלוואה ויוחזרו לבעלת השליטה החל משנת 2020.

מניות נייס , אופקו ואיזיצ'יפ ריכזו עניין על רקע פערי ארביטראז' חיוביים. מנגד טבע ירדה על רקע פער שלילי.

סרגון חזרה עם פער חיובי של כ-5% לאחר שאתמול דיווחה על חתימת 3 חוזים משמעותיים באסיה.

חברת מדיגוס דיווחה הבוקר כי בהתאם להסכם עם סינופארם קיבלה מקדמה של 350 אלף דולר מחברה סינית בקשר לרישום והפצת מערכות ה-MUSE בהיקף מינימלי של 17.6 מיליון דולר.