המפקחת חדוה בר לא תטפל בענייני בנק לאומי למשך שנה וחצי

בר, שהחלה היום רשמית בחפיפה לתפקיד המפקחת על הבנקים עם דודו זקן, הייתה בניגוד עניינים כיוון ששימשה ב-5 השנים האחרונות כראש חטיבת ניהול הסיכונים בבנק לאומי ■ הנגידה קרנית פלוג תטפל בלאומי בתקופה זו

חדוה בר / צילום: רון קדמי
חדוה בר / צילום: רון קדמי

המפקחת על הבנקים הנכנסת, חדוה בר, שהחלה היום (ד') רשמית בחפיפה לתפקיד עם דודו זקן, לא תטפל בענייני בנק לאומי למשך כשנה וחצי - כך עולה ממסך ניגוד העניינים שלה שנחתם על-ידה אמש ושפורסם היום ע"י בנק ישראל. נגידת בנק ישראל קרנית פלוג תטפל בענייני לאומי בתקופה זו.

כניסתה של בר לתפקיד התאפשרה לאחר שהוסרו שני מחסומים: בג"ץ דחה את הבקשה למתן צו ביניים למניעת המינוי (הדיון בעניין יתקיים עד סוף ספטמבר), וכן גובש פתרון באשר לסוגיית החזקותיה של בר במניות בנק לאומי, שבו עבדה עד עתה. לפי הפתרון, בר תוותר על המניות שלהן היא זכאית, ותקבל במקומן במזומן מהבנק 347 אלף שקל, סכום שנמוך ב-20% משווי המניות הנוכחי.

בר (47) שימשה ב-5 השנים האחרונות כראש חטיבת ניהול הסיכונים בבנק לאומי. לפני כן, כיהנה במשך שנתיים כסגנית ראש חטיבת שוקי הון בבנק ומנהלת הסיכונים של החטיבה. במסגרת זו הייתה אחראית על ניהול הסיכונים, הבקרה והתפעול, בהקשר לפעילות חדרי העסקאות והנוסטרו של לאומי.

טרם הצטרפותה לבנק לאומי היא עבדה במשך שלוש שנים בלונדון בבנק האירופי לשיקום ופיתוח (ה-EBRD), כנציגת מדינת ישראל בדירקטוריון הפעיל של הבנק. קודם לכן עבדה במשך 12 שנים בבנק ישראל, בין היתר כראש תחום שוק ההון במחלקת המחקר של הבנק.

לפי מסמך ניגוד העניינים, בר ובן זוגה התחייבו שלא להחזיק במניות תאגיד בנקאי בכל משך כהונתה. היא מסרה כי היא תפעל שהתשלומים המגיעים לה מלאומי ישולמו לה תוך 30 יום שאחריהם היא לא תהיה זכאית לכל תשלום.

בר החלה היום בחפיפה בת כמה שבועות עם המפקח היוצא זקן. לפי הערכות, זקן מבקש לסיים שני נושאים מרכזיים לפני שיעזוב את תפקידו: הראשון הוא גיבוש הדוח הסופי בפרשת חקירת לאומי בארה"ב, והשני הוא פרסום חוזר סופי בסוגיית שכר הבכירים בבנקים.