נעילה חיובית בבורסה; סלקום קפצה עוד 16%, פרטנר 15%

אלון רבוע כחול צנחה כ-20% ■ הפרלמנט היווני אישר הלילה את ההסכם שנחתם מול האיחוד האירופאי - וגוש האירו אישר את חבילת החילוץ למדינה

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') במגמה חיובית, בהתאם למגמה בשוקי העולם על רקע אישור חבילת החילוץ ליוון. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

בבית ההשקעות טופ אלפא מציינים היום כי "להערכתנו, הסביבה הגלובלית מתייצבת ואנחנו מרגישים נוח עם חשיפה לשוק המניות. שוק האג"ח מוסיף להיות מסוכן בחלקו הארוך ולא מאוד אטרקטיבי בחלקו הקצר והפיצוי, במיוחד בחלק הארוך של העקום, אינו מצדיק ברובו את הסיכון הגלום. לכן אנו מעדיפים לנקוט במשנה זהירות בהארכת מח"מ התיק ואת הסיכון מעדיפים לקחת בחלק המנייתי".

זה רשמי: שרי האוצר של גוש האירו (היורוגרופ) אישר את בקשת יוון לתוכנית חילוץ ל-3 שנים תמורת רפורמות קשות בכלכלה היוונית. זאת, לאחר שהפרלמנט היווני אישר את התוכנית הלילה. בהודעת היורוגרופ נכתב כי "על בסיס ההערכה החיובית של המוסדות, בנוגע לכך שהרשויות ביוון ישמו את החלק הראשון של הצעדים הדרושים באופן מספק ובזמן סביר, הגענו היום למסקנה שיש להעניק ליוון בעיקרון סיוע ל-3 שנים של קרן ה-ESM, תוך התחיבות שלה להשלים את הפרוצדורות הדרושות". כעת, על הפרלמנטים במדינות אירופה לאשר בעצמן את התוכנית.

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) מגדיל את מימון החירום לבנקים ביוון בעקבות ההסכם בין יוון לנושים, כך אמר היום יו"ר הבנק מריו דרגי, במסיבת העיתונאים שערך לאחר החלטת הריבית בגוש האירו (שנשארה כצפוי ללא שינוי). מימון החירום (ELA) הוגדל ב-900 מיליון דולר בשבוע.

ובארץ, הלמ"ס דיווחה אתמול כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יוני בשיעור של 0.3%, מעט מעל התחזית הממוצעת שעמדה על 0.2%. ב-12 החודשים האחרונים נרשמה ירידה של 0.4% במדד, ומתחילת 2015 נרשמה ירידה של 0.2%.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי אפסילון, מציין כי "המדד לא משנה את הערכות לגבי הריבית. בנק ישראל יצטרך לתת את הדעת על שער החליפין ועל הירידה בפעילות הכלכלית שירדה בתקופה האחרונה".

איילת ניר, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות "יצירות", מציינת כי "להערכתנו האינפלציה לא תחזור לתחומי היעד הממשלתי גם ב-12 החודשים הקרובים. לנקודה זו צפויה השפעה מכרעת על החלטות בנק ישראל בחודשים הקרובים".

מניות הסלולר ממשיכות בשעטה

המגמה החיובית במניות הסלולר פרטנר וסלקום נמשכה גם היום. גם בזק נסחרה בעלייה חדה.

מנגד, אלון רבוע כחול קרסה.

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה הבוקר כי ראובן קרופיק הודיע אתמול לחברה על כוונתו לפרוש מכהונתו כמנכ"ל החברה. הפרישה תיכנס לתוקף בסוף 2015.