תחרות הסטארט-אפים The Pitch יוצאת לדרך

עד כה, בארבע השנים בהן התקיימה התחרות, הצליחו למעלה מ-70% מהחברות שהגיעו לגמר התחרות לגייס סכום של יותר ממיליון דולר כל אחת ובסך הכל גייסו 80 מיליון דולר

סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק
סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק

בימים אלה מתבצעת ההרשמה לתחרות הסטארט-אפים The Pitch, המתקיימת השנה בפעם הרביעית. במסגרת התחרות, נבחרות כ-22 חברות המגיעות לשלב חצי הגמר ובהמשך המועמדות הסופיות חושפות את פעילותן מעל במת כנס ה-Journey, המשותף לארנסט אנד יאנג ולעיתון "גלובס". התחרות מתקיימת בהובלת פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY, קרן ההשקעות פיטנגו והחברות IBM ואיסופ. 

ייחודה של The Pitch הוא בהיותה תחרות המשקפת את דעתה של התעשייה על התחומים החמים והחברות הצעירות בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר. הליך הרישום והסינון מתבצע תוך התייעצות רציפה ומקיפה עם מגוון רחב מאוד של גורמים מובילים בשוק- קרנות, משקיעים פרטיים, חברות גדולות ועוד. משקיעים אלו מעורבים החל מהליך הסינון הראשוני, דרך הכשרת החברות שעלו לחצי הגמר, בחירת הפיינליסטיות ועד לבחירת החברה הזוכה.

לאחר הסינון הראשוני, נבחרות 22 חברות שעולות לחצי הגמר. חברות אלו עוברות תהליך הכשרה אינטנסיבי של כחודש הן בהיבט התכני, והן בהיבט ההצגתי. לכל חברה מוצמד מנהל בכיר מקרנות הון סיכון שעוזר לה ל״סדר״ את הרעיון באופן שמאפשר למשקיע להבין את הפוטנציאל, תוך התמקדות והדגשה של הפרמטרים החשובים.

בנוסף עורכים מומחים מקצועיים סדנאות קבוצתיות ואישיות עם היזמים ומדריכים אותם כיצד להציג בפני קהל. באירוע חצי הגמר האקסקלוסיבי בוחרים נציגים מכל קרנות הון הסיכון והמשקיעים הפרטיים המובילים את 7 החברות שמגיעות לגמר. חברות אלו זוכות להכשרה פרטית נוספת לאורך תקופה של למעלה מחודש וחצי. בסופו של דבר, החברות שסומנו על-ידי התעשייה כמובילות בענף מקבלות הזדמנות יוצאת דופן לעמוד במסגרת כנס ה- Journey, באירוע מרשים, מול קהל המורכב מבכירים הפועלים בענף, ישראלים וזרים, ולספר את הסיפור שלהן.

בארבע שנות קיומה, הצליחה התחרות לייצר לא מעט סיפורי הצלחה: למעלה מ-70% מהחברות שהגיעו לגמר התחרות עד היום (21 בסה"כ) הצליחו לגייס מיליון דולר ומעלה ובסך הכל גייסו החברות סכום של כ-80 מיליון דולר; 2 חברות מתוך 69 החברות שהגיעו לשלב חצי הגמר "עשו אקזיט" ונמכרו, בהן חברת KitLocate שנרכשה על ידי Yandex וחברת Adience שנרכשה על ידי Radical Ventures. חברות אחרות, כדוגמת C-B4 , StoreDot ו- Visualead השלימו גיוסי הון משמעותיים.

חברות הרואות עצמן כמתאימות להשתתף בתחרות יכולות להגיש מועמדות באתר.
ההרשמה לתחרות לשנת 2015 תיסגר ב-23 ביולי.