הטיפ היומי: המניה שיכולה לזנק ב-20%

ברקליס ממליץ לקנות את GoPro: הסקפטיות הפכה לאופטימיות

חברת GoPro / צילום: בלומברג
חברת GoPro / צילום: בלומברג

חברת GoPro נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 7.3 מיליארד דולר. החברה היא יצרנית מצלמות שניתנות ללבישה, שמתאימות בין היתר לצילומי פעילויות ספורט וטיולים, והיא הונפקה לראשונה בשנה שעברה.

אנו מעלים את המלצתנו למניית GoPro מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", על בסיס הביצועים הטובים של החברה, המוצרים החדשים, הרכישות, והמשך החוזק במותג שלה. כל אלה הפכו את הסקפטיות שלנו בנוגע אליה - לאופטימיות. המלצתנו הקודמת התבססה בין השאר על השווי, העובדה שמוצרי החומרה הופכים ל"קומודיטי", הלחץ על שולי הרווח ויכולות המוניטיזציה. מאז הנפקת החברה, ההתקדמות שלה הפחיתה באופן משמעותי את הדאגות שלנו.

מי שמחזיק בגישה "דובית" כלפי GoPro, טוען שבסופו של דבר, כל מוצר חומרה הופך לקומודיטי. GoPro יצרה בעצמה את הקטגוריה של מכשיריה, ולכן אובדן נתח השוק הוא נמוך. היינו סקפטיים בנוגע לתמהיל המכירות ולשולי הרווח ככל שבסיס הלקוחות של החברה התרחב, אך שולי הרווח הגולמי השתפרו מ-42% בשנת 2014 ל-45% ברבעון הראשון של 2015, והמוצרים שהם High-end (מורכבים ויקרים יותר) נשארו הנמכרים ביותר.

השקת מוצרים חדשים מאז ההנפקה מחזקת את המגמה. פיתוחים נוספים כמו וידאו ב-360 מעלות ותוכנה משופרת ירחיבו גם הם את המובילות של GoPro בשוק.

בזמן הנפקת החברה, רבים דאגו בנוגע לגודל השוק שאליו GoPro פונה. אנחנו מאמינים שהיקף השוק הפוטנציאלי שאליו היא פונה מתרחב - הן דמוגרפית והן גיאוגרפית. ההערכה שלנו היא שסך היחידות יגיע ב-2015 ל-7.2 מיליון, לעומת 6 מיליון בשנה שעברה.

לאחרונה גייסה החברה שני בכירים חדשים, שהגיעו אליה מ-CBS ומ-Hulu, ואמורים לעזור בהתמקדות על תוכן ומוניטיזיציה - לדוגמה, באמצעות כלים טובים יותר לעריכת סרטים.

נכון לעכשיו, מוניטיזציה של התוכן היא סיפור לטווח הארוך. הסיפור הנוכחי הוא איך התוכן יוביל למכירות מוצרים חדשים. התמחור שלנו ל-GoPro מבוסס אך ורק על החומרה, ועל בסיס מכפיל רווח של 25 ל-2017 אנו גוזרים למניה מחיר יעד של 65 דולר, שגבוה ב-19.3% ממחיר השוק, ומהווה עלייה ממחיר היעד הקודם שלנו, 50 דולר. כאמור, ההמלצה היא "תשואת יתר".

* מחלקת המחקר, ברקליס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם