בורסות אירופה סיכמו את השבוע הטוב ביותר מתחילת השנה

לגארד: חייבים לצמצם את חובות יוון ולאפשר לה לצמוח ■ שנחאי ננעלה בעלייה של 3.5%

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

יום המסחר (ו') בבורסות אירופה ננעל היום בירידות קלות, אך בסיכום שבועי רשמה אירופה את השבוע הטוב ביותר מאז תחילת השנה.

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, מזהירה כי תוכנית הסיוע הנוכחית שאושרה אתמול ליוון לא מספיקה. "האיחוד האירופאי חייב לבצע גם חיתוך בחובות של יוון במקביל לחבילת הסיוע", אמרה לגארד בתשובה לשאלות שהופנו אליה בצרפת. "אם רוצים להשאיר את יוון בתוך גוש האירו לא תהיה ברירה אלא לבצע גם הפחתה בנטל החוב".

חברת 888 הישראלית, מפעילת הקזינו המקוון הגדול ביותר בעולם, גברה על עמיתתה הבריטית GVC, והיא זו שתרכוש את bwin.Party הבריטית-אוסטרית תמורת 1.4 מיליארד דולר. כך עולה מהודעה רשמית של 888 שיצאה הבוקר.

מחיר המניה בעסקה נקבע על 104.09 פני למניית bwin.Party. חברת 888 עצמה נסחרת לפי שווי של 894 מיליון דולר. העסקה תתבצע במזומן ובמניות 888, וכדי לממן את מרכיב המזומן 888 קיבלה חבילת מימון בנקאי מברקליס וג'יי.פי מורגן.

עונת הדוחות נמשכת. ענקית האינטרנט גוגל דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על רווח של 6.99 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 6.7 דולר למניה. הכנסות החברה ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-17.7 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי שעמד על 17.75 מיליארד דולר. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה גוגל 6.08 דולר למניה על הכנסות של 15.96 מיליארד דולר.

מוקדם יותר eBay דיווחה על תוצאותיה, ובשורת הרווח היא עקפה את התחזיות עם 76 סנט למניה לעומת הצפי ל-72 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-4.38 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-4.49 מיליארד דולר.

באסיה הסתיים המסחר במגמה חיובית, כשבורסת שנחאי מזנקת בכ-3.5%.

שרי האוצר של גוש האירו (היורוגרופ) אישרו אתמול את בקשת יוון לתוכנית חילוץ ל-3 שנים תמורת רפורמות קשות בכלכלה היוונית. זאת, לאחר שהפרלמנט היווני אישר את התוכנית.

בהודעת היורוגרופ נכתב כי "על בסיס ההערכה החיובית של המוסדות, בנוגע לכך שהרשויות ביוון ישמו את החלק הראשון של הצעדים הדרושים באופן מספק ובזמן סביר, הגענו היום למסקנה שיש להעניק ליוון בעיקרון סיוע ל-3 שנים של קרן ה-ESM, תוך התחיבות שלה להשלים את הפרוצדורות הדרושות". כעת, על הפרלמנטים במדינות אירופה לאשר בעצמן את התוכנית.

בטוקיו רשמה מניית שארפ ירידה חדה על רקע דיווח כי החברה צפויה לעבור להפסד תפעולי ברבעון השני של 2015.

בסיאול נסחרו מניות חברת Samsung C&T וחברת צ'ייל תעשיות (Cheil Industries ) בירידות לאחר ש-69.5% מבעלי מניות החברות הצביעו בעד מיזוגן. זאת למרות התנגדות של בעלי מניות המיעוט בראשות קרן הגידור האמריקאית Elliott Associates.