גיוס כלל ביטוח: ביקוש של יותר מ-1 מיליארד ש' בשלב המוסדי

הביקושים בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח גדולים פי שניים מהסכום המקסימלי שהוקצה לשלב זה

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

חברת כלל ביטוח השלימה אמש (ה') את שלב ההזמנות המוסדי בגיוס ההון המשני של החברה, בהיקף 650 מיליון שקל, שכלל שתי סדרות אג"ח, צמודה ושקלית.

הביקושים בשלב המוסדי הגיעו ליותר מ-1 מיליארד שקל, סכום כפול מהתכנון בשלב זה. מתוך הביקושים צפויה החברה להיענות להזמנות בסכום כולל של 545 מיליון שקל בשלב המוסדי. בהתאם לדרישות הרגולציה, החברה מעמידה בשלב הציבורי עד 105 מיליון שקל נוספים, מעבר לגיוס המוסדי.

הביקושים של המוסדיים לסדרות האג"ח עמדו על כ-533 מיליון שקל לסדרה הצמודה (ט'), שפירעונה אפשרי החל ב-2025, וכ-536 מיליון שקל לסדרה השקלית (י'), שפירעונה אפשרי החל ב-2024.

החברה אישרה התחייבויות מוקדמות להזמנות של 221 מיליון שקל מסדרה ט', בריבית שנתית קבועה שלא תעלה על 2.48% פלוס הצמדה (ריבית המשקפת מרווח של 1.81% נקודות בסיס מעל אג"ח ממשלתית למח"מ דומה) ול-324 מיליון שקל מסדרה י', בריבית שנתית קבועה שלא תעלה על 3.92% (ריבית המשקפת מרווח של 1.72% נקודות בסיס מעל אג"ח ממשלתית למח"מ דומה). המרווח הסופי לעניין חישוב מדרגת הריבית ייקבע בסוף יום המסחר הראשון באג"ח המונפקות.

גיוס ההון בוצע במטרה לחזק את כרית ההון של החברה, שכבר כיום משקפת רזרבות הון גבוהות, מתוך רצון ליהנות מסביבת הריבית הנמוכה ולהיערך באופן מיטבי להחלת משטר כושר פירעון כלכלי חדש, במסגרת דרישות "סולבנסי 2".

החברה ביצעה את הגיוס באמצעות החברה הבת כללביט מימון, ואיגרות החוב דורגו בדירוג Aa3 על-ידי מידרוג.

איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח: "אנו שמחים וגאים על ביקושי המוסדיים בהנפקה, דבר המלמד על הבעת האמון של הגופים המוסדיים בישראל בכלל ביטוח".