מדד התחבורה: יוני הוא החודש "הרגיל" האחרון בדרכים

יוני 2015 הוא החודש "הרגיל" האחרון שיהיה לנו כאן עוד הרבה מאוד זמן: נטול חגים, נטול חופשות גדולות, והכי חשוב: נטול עבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, שיתחילו באוגוסט

פקק / צילום: איל יצהר
פקק / צילום: איל יצהר

רישמו לפניכם את חודש יוני 2015 ואת הנתונים שאנחנו מביאים לגבי השימוש באמצעי תחבורה שונים בישראל. יוני 2015 הוא החודש "הרגיל" האחרון שיהיה לנו כאן עוד הרבה מאוד זמן: נטול חגים, נטול חופשות גדולות, והכי חשוב: נטול עבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, שיתחילו באוגוסט, וישנו את סדרי התנועה בתוך תל אביב ומתוכה יתפשטו לדרכים במטרופולין כולו. מדד יוני מציג המשך של המגמות שניבטו מהנתונים שאנחנו אוספים קרוב לשנתיים: צמיחה עקבית בשימוש ברכבת ישראל ובשימוש במוניות דרך אפליקציית גטקסי, ועלייה במספר הנוסעים בכביש 6, אם כי לא עקבית ומושפעת מחגים ומחופשות. כזה הוא גם השימוש בנתיב המהיר ובשאטלים המסיעים את החונים, שהתייצב פחות או יותר על המספרים של החודש, אשר עלו מעט בהשוואה לחודש מאי, שהיו בו ימי חופש.

מה שיורד באופן קבוע הוא מספר הנוסעים בנתיבי איילון. נזכיר כי המספר המוצג כאן מבטא את הכמות הממוצעת בימי חול, ולכן זה הנתון המדויק ביותר במדד שלנו.

העבודות על הרכבת יקשו מאוד על נהגים במכוניות ונתיבי איילון יהיו הראשונים להיפגע. ימים יגידו - והם לא רחוקים - אם השינויים בהסדרי התנועה, ישנו גם את הרגלי התחבורה של תושבי האזור ויוממיו. אנחנו כאן, כמו תמיד, כדי לעקוב ולגלות.

מדד התחבורה
 מדד התחבורה