מדיקל קומפריישן קיבלה אישור לשיווק ישר ללקוח, וזינקה 43%

כעת שווי השוק שלה הוא מעל 30 מ' ש' ■ המכשול העיקרי עדיין נותר: קבלת שיפוי ביטוחי למוצר

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

חברת מדיקל קומפריישן הודיעה על קבלת אישור FDA, לגרסה הביתית של המוצר שלה למניעת קרישי דם במהלך ולאחר ניתוחים אורתופדיים, גרסה המשווקת ישירות ללקוח.

היום המוצרים של מדיקל משווקים לבתי החולים, לשימוש במהלך הניתוח וכן הם ניתנים על ידי בית החולים לחולה בעת השחרור כך שימשיך בטיפול בבית. כעת ניתן יהיה לשווק את המוצר לחולה שיוכל להשתמש בו לאחר הניתוח, גם אם בית החולים לא השתמש במוצר במהלך הניתוח או לא הציע לו את המוצר לשימוש לאחריו.

בעקבות ההודעה עולה מניית מדיקל  כ-43% והחברה נסחרת לפי שווי של יותר מ-30 מיליון שקל. מדיקל קומפריישן נתקלה לאחרונה בקשיים כאשר ארגוני הביטוח הממשלתיים (ה-CMS) לא אישרו שיפוי ביטוחי למוצר שלה המשווק לבתי החולים. כדי שהמוצר ישתלם היום לבית החולים, הוא צריך להניח כי החיסכון בסיבוכים שמציע המוצר והחיסכון בטיפול תרופתי חלופי, מצדיקים שימוש במוצר גם אם השימוש הוא על חשבונו של בית החולים.

גם בשיווק ישיר ללקוח הסופי המוצר אינו משופה עדיין ורוב הצרכנים האמריקנים לא נוהגים לרכוש מוצרים מסוג זה מכיסם, גם אם הם מכירים בתועלות שלהם. לכן המשמעת של האישור היא אפשרות לתחילת חדירה לשוק הביתי, אך הפריצה תגיע כנראה רק כשהשיפוי הביטוחי יושג. מנכ"ל החברה הוא טים מקארתי וכיו"ר מכהן ד"ר אורי גייגר