נעילה חיובית בת"א; סלקום זינקה 10.5%, רבוע כחול 1.6%

המעו"ף מתבסס מעל רף ה-1,700 נקודות ■ נחשף ב"גלובס": שרי אריסון בוחנת הכנסת משקיע חדש לבנק הפועלים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

עליות שערים נרשמו היום (ב') בבורסת תל אביב, כשמדד המעו"ף מתבסס מעל רף ה-1,700 נקודות, קרוב מאוד לרמות שיא של כל הזמנים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי אפסילון, מציין היום כי "לאחר שסערת יוון שככה והנפילות בשוק הסיני פסקו, השוק שב לבחון את הנתונים. נתוני המקרו בישראל מלמדים על ירידה בפעילות הכלכלית אשר מקיפה גם את הפעילות המקומית וגם את היצוא. אני סבור שלאור זאת ולאור התחזקות השקל, השוק מצפה שבנק ישראל ינקוט בפעולה מסוימת, גם אם זו תהיה הצהרתית בלבד. במידה וכך יהיה, שוק האג"ח ימשיך בסנטימנט החיובי שמאפיין אותו מתחילת החודש".

הממונה על התקציבים במשרד האוצר שלח אתמול מכתב למנכ"לי משרדי הממשלה ומנהלי יחידות הסמך, שבו הוא קורא להם להיערך לקיצוץ הרוחבי המתוכנן, בהיקף של 3% ולבצע קיצוצים. בסוף השבוע העריכו גורמים במערכת הפוליטית כי התקציבים שהובטחו לשותפים הקואליציוניים בממשלה לא יקוצצו, ולכל היותר יידחו תשלומים בהיקף של 2 עד 2.5 מיליארד שקל משנת 2016 ל-2017.

הבנקים ביוון נפתחו היום, לאחר שהיו סגורים מאז ה-29 ביוני. זאת, ברקע אישור הפרלמנט היווני את שורת צעדי הצנע הקשים כתנאי לקבלת סיוע מהאיחוד האירופי. עם זאת, מרבית המגבלות על העברות כספים ומשיכות יהיו עדיין בתוקף.

מניות במוקד

אתמול נחשף ב"גלובס" כי שרי אריסון בוחנת הכנסת משקיע חדש לבנק הפועלים . ככל הידוע, לעת עתה אין מגעים קונקרטיים עם משקיע ספציפי, אך בקבוצה הוחלט לשקול ברצינות הצעות בעניין זה. [לסיפור המלא]

מניות הסלולר סלקום ופרטנר עדיין במוקד לאחר שטיפסו גם אתמול בחדות, ברקע זינוקים של עשרות אחוזים בשבוע שעבר.

אלון רבוע כחול ריכזה עניין לאחר שנפלה אתמול ברקע הערה של מנכ"ל קבוצת אלון אביגדור קפלן באסיפת בעלי אג"ח, כי "המצב בעייתי". המניה נפלה בשבועות האחרונים בעשרות אחוזים ברקע מצבה הקשה של רשת מגה.

בתוך כך, דירקטוריון רבוע כחול אישר אמש פה-אחד את הסדר החוב שאושר בבית המשפט בנושא רשת מגה, בכפוף להסכמת הנהלת בנק דיסקונט להצטרף להסדר כמו כל יתר הבנקים שכבר אישרו. בנוסף, החברה מעמידה למכירה את רשת תחנות הדלק דור-אלון , והחלה בהליך לאיתור שותף אסטרטגי או רוכש.

הזינוק במספר הטילים נגד מטוסים שמצויים בידי ארגוני הטרור בסוריה ולוב מסייעים למכירות הטכנולוגיה נגד טילים שמשווקת אלביט מערכות . כך נטען בכתבה שפורסמה ב"בלומברג".