נעילה חיובית באירופה; הבנקים ביוון נפתחים לאחר 3 שבועות

הזהב נופל יותר מ-2%, בין היתר בשל הודעת סין כי היא מחזיקה ברזרבות זהב נמוכות יותר מאשר ציפו בשוק ■ דיווח: ברקלי'ס יפטר כ-30,000 עובדים בתוך שנתיים ■ מאות מניות סיניות עדיין מושעות מהמסחר

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים, בצל השיחות שמנהלת יוון ומדינות גוש האירו על תכנית חילוץ שלישית.

הבנקים ביוון נפתחו היום לאחר שהיו סגורים יותר משלושה שבועות. הגבלת משיכת המזומן הועלתה ל-420 אירו בשבוע לעומת ההגבלה הקודמת שעמדה על 60 אירו ביום עסקים.

בסוף השבוע קאנלצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה שיוון חייבת לבצע את צעדי הצנע עליהם היא התחייבה כדי להבריא את המערכת הבנקאית שלה. להערכתה יהיה ניתן להאריך את מועד הפירעון של החוב ביווני כחלק מחבילת החילוץ השלישית. עמיתה של מרקל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, אמר כי יש לשקם את האמון של אזרחי אירופה ברעיון האיחוד וקרא לכונן ממשלה אירופית.

בתוך כך, היום יוון אמורה להעביר לבנק המרכזי האירופי תשלומי ריבית בהיקף של 4.2 מיליארד אירו. מאחר וקופת המזומנים שלה עדיין דלילה, היא תעביר את התשלום באמצעות הלוואות גישור שתקבל מהנושים.

מניות הבנקים עומדות במוקד, בעקבות דיווח לפיו ברקלי'ס עתיד לקצץ לא פחות מ-30 אלף עובדים בתוך שנתיים. זאת לאחר פיטוריו של מנכ"ל הבנק אנתוני ג'נקינס החודש. בתוך כך, הבנק הבריטי Standard Chartered הודיע כי יבצע קיצוץ בהוצאות.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת. המתכות היקרות רושמות ירידות חדות, ובראשן הזהב.

הזהב נופל יותר מ-2% לשפל של יותר מחמש שנים, בין היתר בשל הציפייה להעלאת ריבית בארה"ב והודעת סין כי היא מחזיקה ברזרבות זהב נמוכות יותר מאשר ציפו בשוק.

על אף ההתאוששות היחסית בשוק המניות הסיני, עדיין מאות מניות מושעות ממסחר על פי החלטת הממשל המקומי.

היום לא התקיים מסחר בבורסת שנחאי ב-633 מניות, או כ-22% מהמניות הרשומות למסחר, זאת לעומת 635 מניות שלא הורשו להיסחר בסוף השבוע האחרון.