מניית היום: קופצת לאחר תוצאות חיוביות בניסוי רפואי

קולפלנט: 80% מהמטופלים דיווחו על שיפור משמעותי שכלל תיפקוד טוב יותר וירידה בכאב

יחיאל טל  / צילום: איל יצהר
יחיאל טל / צילום: איל יצהר

מניית קולפלנט קופצת היום (ב') בבורסה במחזור גבוה מהרגיל על רקע פרסום תוצאות ביניים חיוביות בניסוי במוצר לריפוי דלקות גידים.

קולפלנט מפתחת מוצרים ביו-רפואיים על בסיס קולגן רקומביננטי אנושי. החברה הודיעה על תוצאות ביניים מוצלחות למוצר לריפוי דלקות גידים, Vergenix. בנוסף, מודיעה קולפלנט כי גייסה וטיפלה בכל 20 החולים בהתאם לתכנית הניסוי.

הניסוי בוצע בבתי חולים בישראל, והיעד היה להדגים את הבטיחות והתועלת של שימוש ב-Vergenix בקרב חולים הסובלים מדלקת בגיד המרפק ("Tennis Elbow").

לפי הודעת החברה, כל המטופלים נמצאים במעקב של 6 חודשים לאחר הטיפול, כאשר השפעת המוצר נמדדת בהפחתת רמת הכאב והחזרת יכולת התנועה של הזרוע, וכן לפי שאלון אישי שממלאים החולים.

תוצאות הביניים של הניסוי, שנערך בקרב 10 חולים עם מעקב של 3 חודשים לאחר הטיפול, הראו שבקרב רוב מכריע של שמונה מתוך עשרת המטופלים (80%), קיים שיפור משמעותי שהתבטא בירידה בכאב ועליה ביכולת התיפקוד של הזרוע. החברה מקווה לקבל אישור לשיווק המוצר באירופה כבר השנה.

"Vergenix STR הינו מוצר בעל עקרון פעולה ייחודי אשר מאפשר טיפול ממוקד ואפקטיבי בדלקות גידים. תוצאות הביניים החיוביות של הניסוי מעידות על ביצועי המוצר הפונה לשוק המוערך כיום בכ-2 מיליארד דולר בשנה", מסר יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט.