נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניות הגז טיפסו עד כ-5%

ירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ יו"ר ועדת הכלכלה: "אריה דרעי יגיש בקשה להפעיל את סעיף 52 בסוגיית הגז" ■ מניות הסלולר המשיכו לבלוט במסחר לאחר הראלי המסחרר

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') בירידות קלות, לאחר שבמהלך המסחר היום המעו"ף נסחר בעליות והעפיל לשיא חדש. כעת נסחרות הבורסות באירופה ובוול סטריט בירידות שערים. מניות הגז בלטו במסחר ורשמו עליות חדות בעוד מניות הפארמה והנדל"ן נסחרו בירידות.

השווקים מעודדים מכך שיוון החלה לפתוח את הבנקים במדינה לאחר שלושה שבועות. במקביל, היא הקלה מעט את מגבלת משיכת המזומנים ל-420 אירו. כמו כן, היא החלה לשלם את חובותיה השונים, ופרעה את חובה לקרן המטבע הבינלאומית בהיקף 1.6 מיליארד אירו וחוב לבנק המרכזי של אירופה בהיקף 4.2 מיליארד אירו.

ממחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא נמסר בתגובה למסחר בבורסה כי "מאז ההגעה להסכם עם יוון, בד בבד עם ההגעה להסכם עם איארן, שוקי המניות בעולם חווים רצף עליות ארוך. מעבר להסרת חלק ניכר מעננת חוסר הוודאות בנושאים אלה, הצטרפה גם הירידה במחיר הנפט שתורמת את שלה לכלכלה הריאלית ולמצב הרוח החיובי בשווקים".

מניות במוקד

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל אמר היום בדיון בוועדה בנושא הגז הטבעי כי שר הכלכלה אריה דרעי מתכוון להגיש בקשה להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ובכך למעשה לעקוף את סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים. המהלך מאפשר לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים במקרים שמדובר בסוגיה מדינית או בטחונית. למעשה מדובר כאמור ב"ציר עוקף דיויד גילה" שיאפשר לממשלה להעביר את מתווה הגז השנוי במחלוקת. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

מניות הסלולר - סלקום ופרטנר - המשיכו לבלוט במסחר, ואתמול טיפסו בחדות לאחר זינוקים חדים של עשרות אחוזים בימי המסחר האחרונים.

הדירקטוריונים של קבוצת אלון ושל החברה-הבת אלון רבוע כחול אישרו את הסדר החוב של רשת מגה ואת המחויבויות שהן ייטלו כחלק מההסדר. במקביל החליטה הקבוצה לשים על המדף את מניות השליטה בחברה-בת אחרת, חברת תחנות הדלק דור אלון . מכירת המניות תוכל לתמוך בהצלת מגה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]