סטארט-אפ ישראלי מביא את החדשות לסלולר ב-100 מילה

חברת Vizo תספק לגולשים תקצירים של ידיעות חדשותיות ■ בבסיסה של האפליקציה עומד אלגוריתם היודע לאתר את הידיעות בתחומים שהוגדרו ע"י המשתמש כמועדפות עליו, ושזכו לשיעורי צפייה גבוהים

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

חברות רבות מנסות לפענח את הנוסחה להבאת החדשות למכשירי הסלולר. הסטארט אפ הישראלי Vizo, שפועל במישור הזה, השיק אתמול (ג') אפליקציה תחת אותו שם עבור סמארטפוני אנדרואיד ואייפון. Vizo מאפשרת למשתמש לקבל בצורה פשוטה סיכום של תקצירי החדשות של אותו היום ב-100 מילה לידיעה, לאחר שעברו עריכה אנושית על-ידי צוות עורכים, בשפה העברית ובליווי תמונות רלוונטיות.

בבסיסה של האפליקציה עומד אלגוריתם היודע לאתר את הידיעות בתחומים שהוגדרו על-ידי המשתמש כמועדפות עליו, ושזכו לשיעורי צפייה גבוהים. תקציר הידיעה מכיל את כל העובדות החשובות שנאספו מכל הידיעות שפורסמו באותו נושא, עם מתן קרדיטים למקורות, כך שלצד כל תקציר, תופיע שורת מקורות. שורה זו תאפשר למשתמש, במידה והוא רוצה, להיכנס לידיעות המקורית שפורסמו בנושא ולקרוא אותן. נכון להיום, מהדורות התקצירים מוצעות בשפה העברית והאנגלית, בשבועות הקרובים ניתן יהיה לקבלן גם בספרדית ובסינית ובהמשך גם בצרפתית, פורטוגזית, רוסית וערבית.

השקעה בסך 2 מיליון דולר

הסטארט אפ Vizo הוקם בשנת 2014 על-ידי גיליז בקסטר ואואן בלומברג, (אחיינו של מייקל בלומברג) בראש החברה עומד יזם ההיי-טק הישראלי ד"ר חיים דהאן, כאשר את התוכן באפליקציה עורך דן מגן, לשעבר עורך חדשות בוואלה. בחברה הושקעו 2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ביניהן אנג'ליקה ברי, נשיאת הקרן הפילנטרופית Russell Berrie. ב-Vizo מעסיקים 10 עובדים בארץ. החברה גם חתמה עם יבואנית סמארטפוני וואווי בארץ - חברת אלפא טלקום, על התקנת האפליקציה בסמארטפון החדש שלה P8.

לדברי דהאן, המודל העסקי הוא "חלוקת הכנסות להפניית כתבות למקורות. בהמשך אולי יהיה תשלום על כתבה ממומנת". לדברי מגן, "יש לנו מנגנון של כותבים שתורמים ידיעות לאפליקציה. במקרה הזה, המערכת מעבירה את הידיעה לעורכים והם גם מתרגמים אותה לשפות נוספות. הידיעות הללו מופיעות בהתחלה בחלק של הגולשים באפליקציה, ואם העורכים מחליטים שזה מעניין, זה עובר לחלק של הידיעות".

קטגוריית האפליקציות בתחום החדשות נחשבת למבוקשת מאוד. לאחרונה נכנסה אפל לתחום עם אפל ניוז, וגם גוגל, פליבורד ו-Feedly פעילות בתחום. בנוסף, יש גם את Slant, אתר חדשות מבוסס תוכן גולשים, הנמצא בבעלות חברת מובלי של המשקיע משה חוגג.