"זה הזמן להיכנס לשוק הסיני - פוטנציאל אפסייד של 30%"

לאחר 4 שבועות קשים בשוק הסיני, בו נמחק שווי של כ-3 טריליון דולר, ג'וזף גרינקורן מנכ"ל חברת מוריס גרופ, סבור כי זו העת להיחשף לשוק הסיני 

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל חברת מוריס גרופ התייחס בסקירה שפרסם לתנודות החדשות בשוק המניות הסיני בשבועות האחרונים. "הממשל הסיני פשוט לא יכול להרשות לעצמו לתת לשוק המניות הסיני ליפול התמיכה שלו תגביר את אמון המשקיעים שייהנו מהקלות מוניטריות נוספות". להערכתו של גרינקורן, לאחר 4 שבועות קשים בשוק הסיני, בו נמחק שווי של כ-3 טריליון דולר, זו העת להיכנס ולהגביר חשיפה לסין.

גרינקורן מעריך כי הממשל הסיני יעשה הכל על מנת שהמשבר בשוק הסיני לא יגלוש לכלל הכלכלה. היציבות המדינית בסין תלויה למעשה בהמשך הצמיחה של המשק בו נהנים תושבי סין בהדרגה מעלייה ברמת החיים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

גרינקורן מציין לחיוב כי השוק הסיני עוקף את תחזיות האנליסטים עם צמיחה של 7% בתוצר. בנוסף, למרות הפניקה האחרונה שאחזה בשווקים, מדד שנחאי עלה ב-70% בחישוב שנתי עד היום, גם לאחר הירידות החריפות של השבועות האחרונים. בפשטות, הדבר אומר כי משקיעים זרים רואים תשואה גבוהה מאוד מהשוק הסיני לטווח הארוך ולכן לא בהכרח ימהרו לחתוך רווח או הפסד ולצאת מהשוק הזה בקרוב.

גרינקורן ממליץ להגביר חשיפה למניות סיניות מוכרות כמו ענקית הקמעונאות עליבאבא, אתר המכירות הסיני המקוון JD.com וביידו הנחשבת לגוגל הסינית. גרינקורן מציין כי המסחר של המניות האלה בוול סטריט מעניק למשקיעים חשיפה לשוק הסיני עם היציבות והאופק החיובי של וול סטריט.

לגבי חשיפה בדרכים אחרות לשוק הסיני, גרינקורן ממליץ על תעודת ה-ETF בעלת הסימבול ASHR, תעודת הסל הזו מאפשרת מעקב משולב אחרי 300 החברות הגדולות ביותר בשוק הסיני. השקעה בתעודה זו היא מומלצת על פי גרינקורן גם בשל הנזילות הגבוהה של המניות האלה.

גרינקורן הדגיש כי למרות שהמשק הסיני סבל מהאטה משמעותית, קצב הצמיחה בסין הוא עדיין גבוה ביחס לצמיחה העולמית. רק השבוע התבשרנו על עלייה חודשית שנייה ברציפות של מחירי הבתים בסין, דבר מצביע על התאוששות גם בתחום הדיור בסין. התיקון הנוכחי בכלכלה הסינית עשוי להיות ירידה לצורך עלייה משום שהוא יכניס הון נוסף לשוק הסיני מצד משקיעים המזהים הזדמנות לפתוח פוזיציה על מדדי המניות הסיניים במחיר הנוכחי.