הכנסות אפל מעל הצפי; סיפקה תחזית מכירות מאכזבת

ההכנסות צמחו ל-49.6 מיליארד דולר ■ הרווח הנקי המתואם צמח ב-38% והסתכם ב-1.85 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי ■ בשוק ציפו לרווח נקי של 1.81 דולר למניה והכנסות של 49.3 מיליארד דולר

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

ענקית הטכנולוגיה אפל דיווחה היום (ג') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי השלישי שלה והצליחה גם הפעם לעקוף את התחזיות. בשורה התחתונה הרווח הנקי המתואם של החברה צמח ב-38% ל-10.7 מיליארד דולר או 1.85 דולר למניה. ההכנסות צמחו ב-33% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 49.6 מיליארד דולר. למרות התוצאות הטובות מניית אפל צונחת בחדות במסחר המאוחר.

קונצנזוס האנליסטים בשוק צפה גידול של כ-32% במכירות ל-49.3 מיליארד דולר, ולרווח נקי מתואם של 1.81 דולר למניה. בתקופה המקבילה אשתקד אפל רשמה רווח נקי של 1.28 דולר למניה.

ברבעון השלישי אפל מכרה 47.5 מיליון מכשירי אייפון, גידול של 35% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אנליסטים ציפו למכירות של 47 מיליון יחידות. ההכנסות ממכשירי האייפון הסתכמו ב-31.4 והצפי עמד על 30 מיליארד דולר "בלבד". מכירות האייפד הסתכמו ב-10.9 מיליון יחידות לעומת הצפי בשוק שעמד על 11 מיליון יחידות.

"הפער בינינו לבין המתחרים הולך וגדל", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל". קוק ציין כי ברבעון האחרון מספר הלקוחות שעברו ממכשירי אנדרואיד לאייפון היה הגבוה ביותר. קוק התייחס בנוסף למכירות השעון החכם של החברה ואמר כי הם עקפו את התחזיות הפנימיות שלה.

לגבי התחזית לרבעון הנוכחי, אפל צופה הכנסות בטווח של 49 מיליארד דולר ל-51 מיליארד דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים עומד על 51.13 מיליארד דולר.

בשוק מציינים לחיוב את העובדה כי סין נותרה אחד השווקים המרכזיים של אפל גם לאחר הזעזועים האחרונים בשוק המניות הסיני והחשש מפני האטה בצמיחה. "בעוד נתוני המאקרו בסין מעוררים עניין בקרב המשקיעים, המומנטום של אפל בסין נותר יציב", מציין ארון רקרס, אנליסט בחברת סטיפל שהעניק לאפל המלצת קנייה ומחיר יעד של 150 דולר.

המשקיעים ממשיכים לתת אמון לחברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק ובשנה האחרונה מניות אפל זינקו בכ-40% ובשבוע האחרון ב-6%.