רויטרס: אירופה עלולה להטיל סנקציות על הבנקים בישראל

רויטרס מצטטים ממסמך שהגיע לידיהם, בו כתוב כי יש להחמיר את הפעילות נגד חברות ישראליות הפעילות בשטחים - כולל בנקים המעמידים אשראי ללקוחות בהתנחלויות ■ משרד החוץ: לא מדובר במסמך של האיחוד האירופי

האיחוד האירופי / צילום: רויטרס
האיחוד האירופי / צילום: רויטרס

האם האיחוד האירופי בדרך להטיל סנקציות על הבנקים בישראל? סוכנות רויטרס מדווחת היום (ד') כי אחרי שהאיחוד האירופי סימן מוצרים המיוצרים בשטחים, המהלך הבא יהיה נגד הבנקים בישראל.

רויטרס מצטטים ממסמך שהגיע לידיהם, בו כתוב כי יש להחמיר את הפעילות נגד חברות ישראליות הפעילות בשטחים - כולל בנקים המעמידים אשראי ללקוחות בהתנחלויות, כמו למשל משכנתאות.

הנציבות האירופית ליחסי חוץ, מכון מחקר המשפיע על קובעי המדיניות באיחוד האירופי, גיבש את המסמך, והוא קורא לביצוע הפרדה בולטת יותר בין השטחים שבתוך הקו הירוק לבין השטחים בשליטת ישראל מעבר לקו הירוק - כולל מזרח ירושלים.

בין הצעדים הנשקלים בתור התחלה: חיוב הבנקים בישראל לדווח על כל הלוואה הקשורה בפעילות בשטחים.

בניגוד לסימון מוצרים בהתנחלויות, לצעדים החדשים שאירופה עלולה לנקוט נגד ישראל תיתכן השפעה קשה יותר על כלכלת ישראל. בתגובה מיידית, מניות הבנקים בבורסות יורדות ומושכות את כל הבורסה מטה.

"אירופה לא יכולה לחמוק מחובתה להבחין בין ישראל לבין פעילותה בשטחים הפלסטיניים", נכתב במסמך. עוד עולה שם השאלה: "האם פעילות יומיומית בין אירופה לבנקים בישראל לא מהווה תמיכה כלשהי בכיבוש?". תשובה נחרצת לא נכתבה במסמך, אך צוין שם כי המדינות החברות באיחוד האירופי צריכות לתת על כך את הדעת.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מדובר בדוח של מכון מחקר אירופי ולא של האיחוד האירופי. אין לנו כוונה להתייחס למסמך מחקר של מכון כזה או אחר".