נטייה לעליות בנעילת המסחר בבורסה; אופקו זינקה 6.2%

מגמה מעורבת בוול סטריט; ירידות בבורסות אירופה ■ הקרן ההולנדית הפעילה את "גלולת הרעל" כדי למנוע השתלטות טבע על מיילן ■ ביום א' לא יתקיים מסחר בשל צום ט' באב

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') בנטייה לעליות שערים ברקע מגמה מעורבת בוול סטריט וירידות שערים בבורסות אירופה. ביום א', נזכיר, לא יתקיים מסחר בבורסה בשל צום ט' באב. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.438 מיליארד שקל, בשל עדכוני מדדים שכללו ביקושים גבוהים למניית אופקו ומאידך היצעים לשאר מניות המעו"ף.

אתמול ננעל המסחר בת"א בירידות שערים, בהובלת מניות הבנקים שצנחו עד כ-2.8% בעקבות דיווח ברשתות הזרות לפיו האיחוד האירופי שוקל להחמיר עם חברות שפועלות בשטחים - כולל בנקים המעניקים אשראי ללקוחות בהתנחלויות. הנציבות האירופית ליחסי חוץ, מכון מחקר המשפיע על קובעי המדיניות באיחוד האירופי, גיבש את המסמך, והוא קורא לביצוע הפרדה בולטת יותר בין השטחים שבתוך הקו הירוק לבין השטחים בשליטת ישראל מעבר לקו הירוק - כולל מזרח ירושלים. (לסיפור המלא)

"ההתנחלויות מבחינת האירופאים זה גם ירושלים והגולן, כלומר נוגע כמעט לכל הבנקים. מדובר באיום שקשה לכמת, אך הוא דרמטי", אמר גורם בנקאי בכיר. גורם אחר אמר: "זה עלול להתגלות כאיום המשמעותי ביותר על הבנקים, יותר ממסקנות ועדת שטרום, שעובדת בימים אלה על הגברת התחרות במערכת הבנקאית".

מניות במוקד

טבע נתקלת במשוכה קשה בניסיונה להשתלט על מיילן: הקרן ההולנדית הודיעה היום כי היא תפעיל את "גלולת הרעל" כדי למנוע את ניסיון ההשתלטות על מיילן. כעת, טבע תיאלץ לפנות לבית המשפט המסחרי על מנת לנסות למנוע את המהלך.

דוח של חברת הייעוץ הבינלאומית ווד מקינזי, שאותו הציגה דלק קידוחים בשימוע בנוגע למתווה הגז, קובע כי התשואה הפנימית (IRR) של מאגר 'תמר' עומדת על 21.8%, והיא נמצאת בשליש התחתון בהשוואה לפרויקטים דומים ביתר מדינות ה-OECD, וכך גם בהשוואה ליתר מדינות העולם". (לסיפור המלא)

בתוך כך מניות האנרגיה המשיכו לעמוד במוקד הן בשל הדיונים על מתווה הגז והן בשל התנודתיות החדה של מחירי הנפט ברקע להסכם שנחתם עם איראן. נציין את רציו , ישראמקו ואבנר יהש .

שיכון ובינוי הודיעה היום כי היא צפויה לרשום רווח של כ-120-130 מיליון שקל מהנפקת החברה בת של איי.די.או - איי.די.או פרופרטיז בבורסה בפרנקפורט. האחרונה דיווחה כי במהלך שלב התמחור בהנפקה היא קיבלה הזמנות בהיקף 890 מיליון אירו ומחיר המניה נקבע על 20 אירו.