נטייה לירידות עם נעילת המסחר בבורסות אירופה

ירידות גם בוול סטריט ברקע לדוחות מאכזבים של חברות ענק במרכזן אפל וקטרפילר ■ הזהב מתאושש משפל של 5.5 שנים ■ היצוא המסחרי ביפן עלה ב-9.5% ביוני

אסיה / צילום: בלומברג
אסיה / צילום: בלומברג

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה שלילית, כאשר המשקיעים מתמקדים בעונת הדוחות ובפרלמנט היווני שאישר חבילת רפורמות נוספת.

באירופה, כאמור, הפרלמנט היווני עבר משוכה נוספת לאחר שאישר אתמול את חבילת הרפורמות השנייה עליה התחייבה הממשלה במסגרת ההסכם עם הנושים.

קרדיט סוויס מרכזת עניין לאחר שדיווחה על תוצאות שעקפו את התחזיות בשוק. גם מניית ABB מרכזת עניין חיובי לאחר שהחברה עקפה את התחזיות.

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום במגמה מעורבת ברקע למגמה השלילית שחתמה את המסחר אתמול בוול סטריט בצל דוחות מאכזבים של חברות ענק כדוגמת אפל ומיקרוסופט. כעת החוזים העתידיים נסחרים בעליות.

שוק הסחורות ממשיך לגזול את מרבית תשומת הלב, כאשר החוזים על הזהב נסחרים ביציבות סביב 1,092 דולר לאונקייה. זאת לאחר שאתמול צנחו החוזים על המתכת היקרה לשפל של 5.5 שנים והשלימו ירידות רצופות של 10 ימים. בשוק האנרגיה, החוזים על הנפט מסוג WTI צנחו אתמול מתחת ל-50 דולר לחבית, בעיקר בשל דוח המלאים שפורסם בארה"ב והצביע על עלייה מפתיעה במלאי הנפט בשבוע החולף.

הבורסה בשנחאי עלתה ביותר מ-2% והשלימה עליות רצופות של שישה ימים. אנליסטים בשוק מאמינים כי השוק הסיני מתייצב ומתאושש בהדרגתיות מהסערה שפקדה אותו בחודש האחרון.

מניות הבנקים בסין בלטו במסחר. נציין את China Construction Bank וכן את Agricultural Bank of China.

ביפן פורסם היום כי היצוא עלה ב-9.5% בחודש יוני בשיעור שנתי. היבוא נפל ב-2.9%. הגירעון המסחרי של יפן הסתכם בכ-69 מיליארד ין ביוני.