פיתוח ישראלי שיכול לשפר את חייהם של מיליוני אנשים

3 ישראלים השיקו קמפיין גיוס המונים חדש במטרה לקדם מוצר חדשני שיכול לאפשר למיליוני אנשים "הכלואים בתוך גופם" לתקשר עם העולם החיצון במחיר השווה לכל נפש

יש בעולם כ-600 אלף חולי ALS, או בשמה המוכר יותר, מחלת לו גריג - מחלת ניוון שרירים סופנית שבמהלכה החולים מאבדים את היכולת לתקשר עם העולם, אך יכולתם הקוגניטיבית נשמרת תקינה לחלוטין. במילים אחרות, הם ננעלים בתוך גופם. במרבית המקרים, האיבר היחיד שנשאר פעיל עד סוף חייהם הוא העיניים.

העזרים הטכנולוגיים שקיימים היום עולים אלפי דולרים ליחידה וזמינים רק ל-30% מהחולים. על מנת להנגיש את פתרונות התקשורת לכל יתר החולים, קבוצה של 3 ישראלים - איתי קורנברג, שי ראשוני ואור רזקין - השיקו קמפיין באתר גיוס ההמונים אינדיגוגו במטרה להוזיל את המחיר של אמצעי התקשורת בכמעט 95%.

השלושה בנו אבטיפוס של אמצעי תקשורת פשוט בשם Eyecontrol, שכולל מצלמת אינפרה אדום, מסגרת של משקפיים ומחשב בגודל של כרטיס אשראי אשר מזהה את מצמוצי ותנועות העיניים של המשתמש ומתרגם אותם לקבציי קול שמשודרים דרך רמקול.

בנוסף, המכשיר יכול להעביר את קבצי הקול לסמארטפון באמצעות בלוטות'. נכון לכתיבת שורות אלה קמפיין האינדיגוגו גייס כ-24 אלף דולר, מתוך יעד של 30 אלף דולר, כשנותרו עוד 19 יום עד תום מועד הגיוס.