מלאנוקס עם הכנסות שיא של 163 מיליון דולר ברבעון השני

סיפקה תחזית חיובית לרבעון השלישי ■ המנכ"ל, איל וולדמן: "הלקוחות מחכים לדור הבא של קישוריות מהירה, אנו צופים הכנסות שיא השנה"

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

מלאנוקס עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני, ומספקת תחזית חיובית לרבעון השלישי של השנה. החברה פרסמה את הדוחות אתמול (ד') לאחר סיום המסחר בוול סטריט, ומנייתה עלתה במסחר המאוחר ב-1.6% אחרי שירדה במהלך יום המסחר ב-2.4%.

מלאנוקס מספקת ציוד כגון שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-2.2 מיליארד דולר. הרבעון השני הסתיים עם הכנסות שיא של כ-163 מיליון דולר, צמיחה של 59% ביחס לרבעון המקביל ושל 11.2% ביחס לרבעון הקודם. ההכנסות במחצית הראשונה של 2015 הסתכמו בכ-310 מיליון דולר, צמיחה של 53.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2014.

ההוצאות התפעוליות של מלאנוקס גדלו ב-24.4% לעומת הרבעון המקביל כשעיקר העלייה הוא בהוצאות המחקר והפיתוח, שצמחו ב-26.4% והגיעו ל-62.6 מיליון דולר. למרות הגידול בהוצאות, מלאנוקס רשמה ברבעון ובמחצית רווח תפעולי, לעומת הפסד תפעולי (לפי כללי החשבונאות המקובלים GAAP) בתקופות המקבילות.

בשורה התחתונה, מלאנוקס רשמה רווח נקי רבעוני GAAP של 19.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 8.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמחצית הראשונה הרווח הנקי הסתכם ב-29.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 19.8 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים מבוססי ההון לעובדים והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הרווח הנקי הרבעוני גדל פי 5 ל-36.1 מיליון דולר, שהם 75 סנט למניה - גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים. מתחילת השנה הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-64.7 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע במחצית הראשונה ל-87.1 מיליון דולר ובסוף התקופה היו למלאנוקס מזומנים והשקעות בסך כ-464 מיליון דולר.

"אנחנו נרגשים מתוצאות השיא של הרבעון ומצפים להמשך הצמיחה בהכנסות ולשנת שיא בהכנסות ב-2015", אמר נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל ווולדמן. "הגידול ב-data דורש מהלקוחות לאמץ טכנולוגיות מהירות יותר ל-data centers שלהם, והם מחכים בקוצר רוח לאמץ את הדור הבא של קישוריות מהירה".

האנליסטים: תמחור המניה מלא

ברבעון השלישי מלאנוקס מצפה לרשום הכנסות של 165-170 מיליון דולר, צמיחה של 37%-41% ביחס לרבעון המקביל ושל 1.2%-4.2% לעומת הרבעון השני. הרווחיות הגולמית צפויה להיות 71.5%-72.5% לעומת 72.7% ברבעון השני, וההוצאות התפעוליות (Non-GAAP) ימשיכו לגדול - בשיעור של 4%-6% ביחס לרבעון השני.

מלאנוקס לא מפרסמת תחזית לרווח הנקי Non-GAAP, אולם לפי ג'ון פיצר מקרדיט סוויס, הרווח הנקי שנגזר מהמספרים יגיע ברבעון השלישי ל-69 סנט (כ-33 מיליון דולר), גבוה מתחזית האנליסטים. קונצנזוס האנליסטים לרבעון השלישי הוא להכנסות של 163 מיליון דולר ורווח של 62 סנט למניה.

בקרדיט סוויס מציינים שמלאנוקס נהנית ותמשיך ליהנות מהמגמות בשוק - הכוללות בין היתר את המעבר למחשוב ענן וביג דאטה. עם זאת, להערכתם בשווי הנוכחי מניית מלאנוקס מתומחרת באופן מלא, לכן ההמלצה היא "נייטרלי".