הונפקה חברה קוריאנית מהפורטפוליו של קרן אגת

חברת פפטרון מהפורטפוליו של קרן אגת הונפקה בבורסה של קוריאה (KOSDAQ), הפעם לפי שווי של 236 מיליון דולר

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

כחודש לאחר פרסום ההודעה על הנפקת אנדוצ'ויס בבורסה בניו יורק בשווי של כ-400 מיליון דולר, הונפקה גם חברת פפטרון מהפורטפוליו של קרן אגת בבורסה של קוריאה (KOSDAQ), הפעם לפי שווי של 236 מיליון דולר.

כזכור, הקרן השניה של אגת היא שותפות ישראלית-קוריאנית, וחברת פפטרון הינה חברת ביוטק קוריאנית המייצרת תרופות מבוססות פפטידים לטיפול במחלות כרוניות ומחלות מסכנות חיים. החברה נוסדה ב 1997 בעיר דייג'ון בדרום קוריאה. קרן אגת מאק, בצעה את ההשקעה בחברה בפברואר.

הקרן מושקעת גם בחברות הישראליות MST ואורנים. MST הינה חברת רובוטיקה לחדרי ניתוח הממוקמת ביוקנעם, שהשלימה לאחרונה סבב גיוס של 12.5 מיליום דולר מחברת פארמה סינית בשם Haisco. אורנים הינה חברה המייצרת ומוכרת מערכות לניטור זרימת דם וחמצון במוח, שקיבלה השקעה גם מאורבימד ישראל.

בצד הקוריאני השקיעה אגת-מאק ב-U2Bio בתחום שירותים אנאליזה וסטטיסטיקה לבדיקות מעבדה, בהילסריון המייצרת מכשיר אולטרה-סאונד נייד המתממשק לטלפון נייד וטבלטים, אנג'יולאב בתחום חסימת התפתחות כלי דם לטיפול במגוון מחלות וביניהן סרטן, השמנה וקוסמטיקה ובחברת ביו אינפרה - ביומרקרים לאבחון סרטן.

קרן אגייט-מאק הוקמה בשנת 2012 ע"י דני נווה ועו"ד עמיחי עורקבי ובין משקיעיה נכללת ממשלת קוריאה ומשקיעים מוסדיים ואחרים.  מטרות הקרן להשקיע בחברות בתחומים מכשור רפואי וביוטק בישראל ודרום קוריאה. הקרן מתמחה בהשקעות בחברות בוגרות יחסית. השותפים המנהלים בקרן כיום הינם אריאל מוזס ומישל חביב ועמיחי עורקבי משמש כיו"ר הקרן. שווי ההנפקה משקף החזר של פי 8 על הסכום ההשקעה של הקרן.