מכירת חיסול באסיה: הבורסות ירדו בסיום עד 1.3%

פעילות הייצור הסינית נפלה במפתיע ביולי לשפל של 15 חודשים ■ חוזים עתידיים שליליים בוול סטריט לאחר נעילה שלילית אמש ■ בורסות אסיה בדרך לירידה השבועית השלישית ברציפות החודש הזה ■ מחירי הסחורות יורדים

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אסיה ננעלו היום (ו') בירידות בשיעור מירבי של 1.3%, לאחר שמדדי וול סטריט ננעלו אמש בירידות של עד 0.7% והחוזים העתידיים היום נסחרים במגמה שלילית, כמו גם בורסות אירופה. בורסות אסיה רשמה הירידה השבועית השלישית ברציפות החודש הזה. ברקע לנטייה לירידות היום - נתוני מאקרו מאכזבים בסין.

 

מדד MSCI אסיה ירד בהונג קונג בכ-0.8% והוא רשם ירידה שבועית של 1.4%. מחירי הסחורות נמצאים במוקד: מחיר הנחושת יורד בחדות לאחר שכלכלני גולדמן זאקס צפו נפילה שלהם בחודשים הקרובים: הזהב נמצא בשפל של יותר מ-5.5 שנים והנפט נסחר בכ-49 דולר לחבית לאחר ירידה של 20% בשבוע החולף. מדד הסחורות של בלומברג יורד לשפל של 13 שנים על רקע תחזיות לירידות בתפוקה ובהיצע. 

בסין פורסם היום כי הייצור נפל לשפל של 15 חודשים. מדד מנהלי הרכש של מרקיט ירד ביולי ל-48.2 נקודות, מ-49.4 נקודות בחודש הקודם. הצפי היה דווקא לעלייה ל-49.7 נקודות. נזכיר, כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות בפעילות הייצור. 

"נתוני הייצור הסינים היו גרועים והפתיעו את רוב האנליסטים בשוק", אמר גארי אלפונסו מ-Shenwan Hongyuan Group בשנגחאי. "אם המגמה הזו תימשך בחודשים הקרובים יהיה ניתן להניח ברמת ודאות גבוהה כי הכלכלה הסינית חלשה יותר מכפי שצפו בשוק".

מדדי וול סטריט סגרו אמש בירידות של עד 0.7% על רקע אכזבה מדוחות כספיים של ענקיות כמו קאטרפילר, ו-3M. מנגד, לאחר סיום המסחר דיווחה אמזון על מעבר מפתיע לרווח ועלייה במכירות ברבעון השני.

אמזון דיווחה על רווח של 92 מיליון דולר (19 סנט למניה), לעומת הפסד של 126 מליון דולר (הפסד של 27 סנט למניה) ברבעון השני ב-2014. המכירות טיפסו ב-20% ל-23.18 מיליארד דולר. אנליסטים צפו לחברה הפסד של 13 סנט למניה ברבעון השני והכנסות בהיקף 22.4 מיליארד דולר. לרבעון השלישי החברה צופה מכירות של 23.3-25.5 מיליארד דולר וברמה התפעולית תחזיותיה נעות בין הפסד תפעולי של 480 מיליון דולר לרווח תפעולי של 70 מיליון דולר.