הבחירות לנשיאות התאחדות בוני הארץ רוקנו למעשה מתוכן

זאת בעקבות הסכם רוטציה שנחתם בין שני התמודדים ■ סרוגו: "אין טעם להתכתש במערכת בחירות ארוכה, כאשר הענף צריך לעסוק בתוכניות שר האוצר"

ראול סרוגו ורוני בריק / צילום: תמר מצפי
ראול סרוגו ורוני בריק / צילום: תמר מצפי

ביום חמישי הקרוב (30.7) צפויה נשיאות התאחדות בוני הארץ (לשעבר התאחדות הקבלנים) לאשר הסכם שנחתם בימים האחרונים בין רוני בריק לבין ראול סרוגו, שימנע את הקרב שתוכנן בין השניים בבחירות על ראשות ההתאחדות שאמורות להתקיים בחודש פברואר 2016.

בשנה הבאה יסיים ניסים בובליל 9 שנים בתפקיד נשיא ההתאחדות. מי שהתכוונו להתמודד על התפקיד הם היזם והקבלן ראול סרוגו, שהפסיד לפני 3 שנים לבובליל בפער קולות קטן, ורוני בריק, מי שמכהן כבר שנים כסגן נשיא ההתאחדות ויו"ר אגף יזמות ובנייה.

גורמים הבקיאים במאזני הכוחות בהתאחדות ובאחוזי התמיכה בכל אחד מהמתמודדים ניבאו מערכת בחירות סוערת וצמודה, שתצריך השקעה כספית לא מבוטלת מצד המתמודדים.

אולם ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים נפגשו שני המתמודדים והחליטו לקבוע מראש מי ייבחר לתפקיד ומתי. על פי הסכם שאליו הגיעו שני הצדדים, יכהן בריק כנשיא ההתאחדות במשך קדנציה מלאה. לאחריו, בקדנציה הבאה, יכהן סרוגו כנשיא ההתאחדות למשך 3 שנים.

גם ב-2019 לא יתקיימו בחירות

לפני כשבוע נערכה ישיבה בהשתתפות 14 ראשי הארגונים המקומיים בבית ההתאחדות, שם אישרו ראשי הארגונים את המהלך.

ההסכם נחתם בין שני הצדדים, אבל הוא עוד צריך כאמור לקבל את אישור הנשיאות ביום חמישי הקרוב. המשמעות המעשית של ההסכם היא שגם ב-2019 לא יתקיימו כלל בחירות לנשיאות (לא סביר שמישהו יתמודד מול סרוגו, שיגובה בתמיכת בריק), אלא רק לתפקידי ראשי האגפים השונים בהתאחדות.

גורם הבקיא בהסכם וחבר בהתאחדות סיפר ל"גלובס" כי עד כה לא נשמעה התנגדות למהלך מצד מי מחברי ההתאחדות. "אכן היו שיחות והבנות ביני לבין סרוגו, והמטרה העיקרית היא לשלב כוחות לטובת הענף ולטובת בוני הארץ", מאשר בריק.

לדבריו, "הכול נעשה וייעשה בגלוי ובשקיפות מלאה כיאה לארגון מכובד. ההבנות בינינו רלוונטיות רק לתפקיד הנשיא ולא ליתר התפקידים בבית, שהבחירות להם יתקיימו כרגיל.

"בפני הענף עומדים אתגרים רבים בבעיות הקשות בענף של קבלני התשתיות ושל קבלני הביצוע ורק השבוע שמענו על התוכנית ההזויה להביא חברות זרות שייבנו פרויקטים למגורים בארץ במקום החברות הישראליות ובמקום להביא לענף מיד 20 אלף עובדים מסין. בימים אלו של התדיינות מול הממשלה, הכנסת וכל הגופים הממשלתיים, צורך השעה הוא לאחד כוחות, לתמוך ולחזק את התאחדות בוני הארץ בפעילותיה למען הענף ולמען חבריה".

לדברי סרוגו, "הגענו למסקנה משותפת שאין טעם להתכתש במערכת בחירות ארוכה, כאשר הענף עכשיו צריך שההתאחדות תעסוק בדברים חשובים והתוכניות של שר האוצר. ההסכם יוביל לכך שאנשי ההתאחדות יוכלו להמשיך ולעבוד כרגיל בתקופה הקרובה בלי הפרעה של מערכת בחירות".