מאיץ הסטארט-אפים הראשון של יאהו בעולם - יוקם בישראל

ענקית האינטרנט חברה לקרן ההון סיכון Entree Capital ותשיק את המחזור הראשון ברמת גן בספטמבר ■ בעתיד מתוכננים לקום אקסלרטורים גם בחיפה ובדרום

משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס
משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס

ענקית האינטרנט יאהו בחרה בישראל בתור היעד הראשון שלה להקמת אקסלרטור לסטארט-אפים: באמצעות הנוכחות המקומית שלה - בתל אביב ובחיפה - החליטה יאהו להקים את האקסלרטור Sigmalabs בשיתוף עם קרן ההון סיכון הבריטית-ישראלית Entree Capital.

המחזור הראשון, שיכלול 4-5 סטארט-אפים, צפוי להיפתח בספטמבר לחברות בשלבים מוקדמים בתחומי ביג דאטה, וידיאו, פינטק ו-Native Advertising.

מאחורי הרעיון להקמת האקסלרטור עומדים, בין היתר, אביעד אייל ומרטין מושל מ-Entree Capital, כשערן בילסקי מהקרן ימונה למנהל תוכנית ההאצה החדשה. מהצד של יאהו עומדים מאחורי האקסלרטור לינת וגר, ראש חדשנות וקשרי סטארט-אפים ביאהו ישראל; יואל מארק, סגנית נשיא למחקר ב-EMEA וראש מעבדות יאהו בחיפה; ועידו יבלונקה, ראש יאהו תל אביב ולשעבר מנכ"ל ClarityRay שנרכשה על-ידי יאהו בשנה שעברה.

וגר הסבירה כי החיבור ל-Entree Capital בא כדי להביא את הערך המוסף של הקרן ושותפיה בעולמות ההון סיכון והתחום הפיננסי. "יאהו לא משקיעה בסטארט-אפים ואין לנו קרן השקעות כמו גוגל ונצ'רס או מיקרוסופט ונצ'רס. לכן, רצינו שותף משמעותי שיביא את הידע והניסיון", היא אמרה. קרן Entree Capital משקיעה בשורה של סטארט-אפים מחו"ל כמו Snapchat ו-Stripe אבל משקיעה לא מעט גם בישראלים בסטארט-אפים כמו Meerkat, GreenIQ, Dragonplay, Kitlocate ועוד.

האקסלרטור החדש ימוקם באזור הבורסה ברמת גן, אך בשיחה עם "גלובס" ציינה וגר כי שיתוף הפעולה בין יאהו ל-Entree לא צפוי להסתיים שם. "אנחנו מתחילים קודם באזור תל אביב, אך בהמשך נגיע גם לחיפה ולדרום", היא ציינה.

וגר הוסיפה כי "אנחנו מקווים לספק למשתתפי האקסלרטור את כל ההכשרה, המנטורינג, הקשרים והמשאבים להם יזדקקו על מנת לבנות חברות מצליחות, ומאמינים ששותפות זו תייצר ערך משמעותי והזדמנויות אשר יועילו לתעשיית ההיי-טק הישראלית בכללותה".

בילסקי, שינהל את התוכנית, הוסיף כי "בעזרת המשאבים המשמעותיים שלרשותנו, אין לנו ספק ש-SigmaLabs תספק ערך ייחודי וחסר תקדים למשתתפי התוכנית. החזון שלנו הוא להוביל את היזמים המוכשרים ביותר בדרכם לייסד חברות בעלות מובילות גלובאלית אשר תעצבנה את העתיד של תעשיית ההיי-טק".

יאהו פועלת בישראל במספר מישורים. בחיפה פועלת מעבדת המחקר של יאהו, בעוד הנוכחות בתל אביב מבוססת על מספר רכישות שנעשו שם בשנים האחרונות. ב-2010 רכשה את חברת Dapper של ערן שיר וג'ון אייזן ב-55 מיליון דולר ואשתקד ביצעה שתי רכישות - ביולי רכשה את RayV של עומר לוצאטי, עופר שם טוב ואורי בירנבאום, ובאוגוסט רכשה את ClarityRay של עידו יבלונקה, ואדים זק וגיא פיטלקו בכ-15 מיליון דולר.

בין השותפים באקסלרטור של יאהו ו-Entree Capital אפשר למצוא גם את מיקרוסופט. "זה לא מוזר לראות פה את מיקרוסופט - המטרה היא לייצר מצב שבו היזם מנצח. מיקרוסופט תעניק תוכנות וכלים לשימוש בענן בהיקף של מעל ל-150 אלף דולר כדי לעזור ליזמים", הסבירה וגר. שותפים מעניינים נוספים הם EMC והקרנות אלף ו-lool ventures, שכל אחד מהם יעניק שירותי מנטורינג.

יאהו או Entree לא ייקחו אקוויטי תמורת ההשתתפות באקסלרטור, אך לאחד מהסטארט-אפים שיעמוד בקריטריונים שהגדירו שני הצדדים יתאפשר לקבל השקעה של 250 אלף דולר מקרן הון סיכון גדולה תמורת אקוויטי. בנוסף, בוגרי האקסלרטור יוכלו לתרום מניות לאקסלרטור, כך שבמידה וינפיקו או יימכרו בעתיד - האקסלרטור יוכל ליהנות מהפירות ולהשקיע אותם במחזורים הבאים כדי להמשיך ולגדל סטארט-אפים מצליחים נוספים.

ההרשמה למחזור הראשון של האקסלרטור כבר בעיצומה וסטארט-אפים שמעוניינים להירשם, יוכלו לעשות זאת בכתובת הנ"ל: https://www.f6s.com/sigmalabsaccelerator/apply