אירופה ננעלה בירידות בעקבות סין; שנגחאי קרסה 8.5% בנעילה

הצניחה במחירי הסחורות נמשכת: הזהב נסחר בשפל של 5 שנים, והנפט נכנס לטריטוריה של שוק דובי ■ AMP Capital Investors: "שוקי המניות צפויים להישאר תנודתיים; אי הוודאות בנוגע לכלכלת סין נשארת"

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים, ברקע לירידות החדות שחתמו את המסחר בבורסות אסיה וחרף נתון מאקרו חיובי שפורסם בגרמניה. עונת הדוחות ממשיכה לעמוד במוקד כמו גם החלטת הריבית הצפויה בארה"ב בהמשך השבוע.

בגרמניה פורסם היום מדד ה-IFO הבוחן את אמון העסקים במדינה. המדד רשם קריאה של 108 נקודות, גבוה מהצפי בשוק שעמד על 107.6 נקודות.

האירו מתחזק מול הדולר ביותר מ-1% ונסחר סביב 1.10 דולרים לאירו, בין היתר בשל נתון המאקרו שפורסם בגרמניה וכן בשל התנודות החדות בשוק הסחורות.

הבנק השווייצרי UBS דיווח היום על רווח נקי של 53 סנט למניה, מעל הצפי בשוק.

שנגחאי צנחה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום בירידות חדות, כאשר הבורסה בשנגחאי צנחה בכ-8.5% ומדד ההנג סאנג נסוג בכ-3%. זאת ברקע הצניחה המתמשכת בשוק הסחורות, החשש מפני האטה בסין והערכות לפיהן הממשל הסיני יאט את הזרמת ההון לשווקים.

בשוק הסחורות, נמשכת הצניחה במחירים. דוח שפורסם היום מראה כי רווחי החברות התעשייתיות בסין ירדו בחודש יוני ב-0.3% לעומת החודש המקביל אשתקד, עוד עדות כי כלכלת הענק מאטה - עם השפעה ברורה לשלילה על שוק הסחורות. הזהב נסחר בשפל של 5 שנים, והנפט נכנס לטריטוריה של שוק דובי ונסחר מתחת ל-50 דולר דולר לחבית.

בנוסף, אנליסטים בשוק מעריכים כי הממשל הסיני מתכוון להאט את "ההנשמה המלאכותית" שהוא מבצע לשוק המניות, בדמות הזרמת הון מסיבית.

המשקיעים באסיה, כעמיתיהם בעולם, מתחילים לתמחר העלאת ריבית בארה"ב כבר השנה, לראשונה מזה שנים. הפדרל ריזרב צפוי לפרסם את החלטת הריבית מחרתיים, ועל פי רוב התחזיות לא צפוי להוריד את הריבית כבר השבוע, אך לספק עוד איתות ברור כי ההורדה קרובה מתמיד.

"שוקי המניות צפויים להישאר תנודתיים כשאנחנו נכנסים לתקופה עונתית חלשה של השנה. אי הוודאות בנוגע לכלכלת סין נשארת, וגם העלאת ריבית צפויה בארה"ב בהמשך השנה", ציינו הבוקר ב-AMP Capital Investors.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]