מהפכה: קנאביס רפואי יחולק בבתי המרקחת

סגן שר הבריאות ליצמן הפתיע את חברי ועדת הסמים של הכנסת: הכריז כי יפעל לחלוקת קנאביס רפואי בבתי המרקחת וכי ירחיב את מספר הרופאים שיוכלו לספק מרשם ■ "נפקח על זה, אבל זה יהיה בסטנדרט כמו תרופה"

יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר
יעקב ליצמן / צלם: איל יצהר

מהפכה בתחום הקנאביס: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הכריז היום (ב') כי הקנאביס הרפואי עובר לבתי המרקחת. בנוסף, לדבריו, יותר רופאים יורשו לתת מרשם לשימוש בצמח.

"יש גם היום בתי מרקחת שנותנים כל מיני תרופות אחרות כמו מורפיום, אז יש סדר, וגם בזה נעשה סדר", אמר ליצמן. "יהיה רישום, ונפקח על זה, אבל זה יהיה בסטנדרט כמו תרופה. כרגע אנחנו נמצאים בבג"ץ בגלל נושא המגדלים. נוציא מכרז בנושא המגדלים, ואני מקווה שנקבל את אישור בג"ץ".

"נילחם מלחמה אגרסיבית כדי לא לאפשר לזה לצאת החוצה", הדגיש ליצמן. "גם המגדלים יתחזקו. ברגע שיהיה מכרז, זה עובר למכירת תרופה, עובר למרשם רופא, ואני בטוח שזה יתקבל. יש לנו עוד הרבה מה לעבוד ומה לעשות, אבל זאת הכותרת שלי".

יו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים, ח"כ תמר זנדברג, בירכה על הכרזתו של סגן השר. "שמענו כאן בשורה מאוד גדולה בפעם הראשונה מזה כמה שנים", אמרה זנדברג. "זאת בשורה עצומה וענקית, תודה רבה לך על פריסת העקרונות האלה. אני חושבת שהתחום שיווע לבשורה כזאת".