הערכות: גם עסקת מכירת פריגו למיילן לא תצא לפועל

מגדל שוקי הון: "פריגו ראתה את ההתנהלות של מיילן מול טבע, ואני לא בטוח שפריגו תרצה להיכנס איתה 'למיטה'"

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

האם כל הדרמות לאחרונה סביב מיילן יסתיימו בלא-כלום? ייתכן מאוד שכן. אחרי שטבע פנתה לחפש הזדמנויות בדמות רכישת הענק של חטיבת הגנריקה של אלרגן, במגדל שוקי הון מעריכים שגם עסקת רכישת פריגו בידי מיילן לפי שווי של כ-32 מיליארד דולר לפריגו , לא תצא אל הפועל.

לדברי אנליסט הפארמה בחברה, סטיבן טפר, "פריגו ראתה את ההתנהלות של מיילן מול טבע, ואני לא בטוח שפריגו תרצה להיכנס איתה 'למיטה'. למיילן גם יש היום פחות מינוף: היא רצתה לרכוש את פריגו על בסיס מניה מנופחת כתוצאה מההצעה של טבע, ועכשיו היא לא יכולה לעשות את זה.

"עם מניה במחיר של 50 דולר, נניח, מיילן תצטרך לדלל משמעותית את בעלי המניות כדי לרכוש את פריגו, ובוודאי שיהיה קשה לבוא לבעלי המניות של פריגו עם עסקה שתעשה שכל".

אפקט ביוג'ן?

בינתיים לפריגו יש סיבות לדאגה מסוג אחר מכיוון חברת התרופות האמריקנית ביוג'ן. ביום שישי פורסמו הדוחות הכספיים של האחרונה, ובתגובה נפלה מניית ביוג'ן ב-22% בנאסד"ק. המשקיעים התאכזבו מכמה גורמים, ובין היתר מהמכירות הנמוכות מהצפוי של התרופה לטיפול בטרשת נפוצה, Tysabri, שהסתכמו ברבעון ב-464 מיליון דולר לעומת תחזית האנליסטים ל-493 מיליון דולר.

לחולשה במכירות הטיסברי יש משמעות גם עבור פריגו, שנהנית מתמלוגים על מכירות התרופה מאז שרכשה בסוף 2013 את Elan מאירלנד - לשעבר שותפתה של ביוג'ן בשיווק התרופה. פריגו תפרסם את הדוחות הכספיים שלה ב-5 באוגוסט.

לדברי האנליסט מארק גודמן מ-UBS, מכירות הטיסברי נוטות להיות תנודתיות עם שינויים מרבעון לרבעון, כך שהפספוס ברבעון השני לא מדאיג. יתרה מכך, הוא מזכיר שהתרופה עשויה להימכר בעתיד גם כטיפול בהתוויות נוספות. עם זאת, הוא מפחית ב-5 סנטים את תחזית הרווח למניית פריגו לדוחות הרבעון הקרוב. המלצתו למניית פריגו נשארת ללא שינוי, "נייטרלי", במחיר יעד של 200 דולר, שגבוה ב-7.2% מהמחיר הנוכחי.

יעדים משניים הושגו

האנליסט גרג גילברט מדויטשה בנק מתייחס גם הוא לנושא, ומציין שכל 10 מיליון דולר של מכירות התרופה שווים לפריגו סנט נוסף ברווח הנקי למניה. גילברט הוסיף שלדברי ביוג'ן, שערי חליפין גרעו כ-35 מיליון דולר ממכירות הטיסברי.

גם הוא מתייחס לנושא ההתוויות הנוספות: לדבריו, בניסוי קליני (שלב II) בטיסברי כטיפול בשבץ, לא הושג היעד הראשי של הניסוי, אך יעדים משניים שהושגו, עשויים להצביע על תועלת למטופלים, וביוג'ן בוחנת אפשרות לבצע ניסוי נוסף. בכל הקשור להתוויה לטרשת נפוצה פרוגרסיבית משנית (SPMS), ביוג'ן צפויה לפרסם תוצאות של הניסוי הקליני המתקדם (שלב III) במהלך השנה. "התחזיות שלנו לפריגו לא לוקחות בחשבון את האפסייד מההתוויה הזאת", כותב האנליסט, והמלצתו נשארת "קנייה" במחיר יעד של 210 דולר, 12.6% מעל מחיר השוק.