וול סטריט ננעלה בירידות: טבע זינקה כ-16%, מיילן צללה

עסקת ענק לטבע: רוכשת את החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר; האנליסטים מרוצים ■ מאקרו: נתון ההזמנות למוצרים בני קיימא עלה מעבר לצפי ■ בסין נרשם יום המסחר הגרוע ביותר מאז 2007

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות, בהמשך לקריסה בסין שם נרשם יום המסחר הגרוע ביותר מאז 2007, ולירידות השערים בשאר שוקי העולם. נתון מאקרו אחד פורסם היום, ועונת הדוחות לרבעון השני ממשיכה. גם עסקת הענק של טבע ריכזה עניין רב היום (על כך בהמשך).

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא, שעלו בחודש יוני ב-3.4%. הצפי היה לעלייה של 2.6%, לאחר ירידה של 2.2% בחודש הקודם.

בבורסות אסיה נרשמה היום מכירת חיסול והבורסה בסין קרסה בסיום ב-8.5%, על רקע הצניחה המתמשכת בשוק הסחורות, החשש מפני האטה בכלכלת סין והערכות לפיהן הממשל הסיני יאט את הזרמת ההון לשווקים. גם בורסת הונג קונג צנחה בעקבות סין בכ-3%, ובאירופה נרשמו ירידות גם כן.

ביום רביעי השבוע תפורסם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב לחודש אוגוסט, והיא צפויה להמשיך ולספק רמזים באשר לכוונות הבנק המרכזי באשר להעלאת ריבית ראשונה מאז 2008.

ביום שישי פורסמה בטעות הערכה של חטיבת המחקר של הפד, שצפתה כי הריבית המרכזית תעלה לרמה של 0.35% עד סוף השנה. יש לציין כי התחזיות של חטיבת המחקר אינן מחייבות את חברי ועדת השוק הפתוח ולרוב נשמרות בסודיות למשך 5 שנים. נזכיר כי בהצהרת הריבית של חודש יוני חברי ועדת השוק הפתוח ציינו כי הריבית צפויה לעלות ל-0.625% עד סוף השנה.

בעסקת ענק בשוק הגנריקה, חברת טבע הודיעה היום רשמית על רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר - הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של חברה ישראלית. בכך זונחת טבע את רכישת מיילן . האנליסטים מרוצים מהעסקה, בעוד במודי'ס הורידו את דירוג טבע. (לסיפור המלא)

גם פריגו צפויה להיות מושפעת מהעסקה הזו. במגדל שוקי הון מעריכים שגם עסקת רכישת פריגו בידי מיילן לפי שווי של כ-32 מיליארד דולר לפריגו, לא תצא אל הפועל. לדברי אנליסט הפארמה בחברה, סטיבן טפר, "פריגו ראתה את ההתנהלות של מיילן מול טבע, ואני לא בטוח שפריגו תרצה להיכנס איתה 'למיטה'".