בדיקת "גלובס": 3 מצלמות סיניות טובות שמתחרות בגו-פרו

השם גו-פרו הפך אמנם לשם גנרי למצלמות אקסטרים, אך לחברה האמריקנית יש יותר ויותר מתחרות, ביניהן חברות סיניות שמחיריהן נמוכים משמעותית ■ המסקנה: מי שרוצה לחסוך, לרוב לא יצטער

מצלמת גו-פרו/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מצלמת גו-פרו/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יצרניות האלקטרוניקה הבידורית הסיניות מבקשות לתפוס נתחי שוק רבים בישראל. בשבועות האחרונים אפשר לראות שלטי חוצות רבים של שתי יצרניות סלולר ענקיות מסין: וואווי (Huawei) ו-ZTE. הצרכנים הישראלים מתחילים להתרגל לשמות של יצרניות סיניות מתחום הסלולר כמו שיואמי (Xiaomi), מייזו (Meizu) ו-OnePlus. קטגוריה נוספת שהיצרניות הסיניות רוצות לכבוש היא מצלמת האקסטרים, שנשלטת ע"י GoPro האמריקנית.

בישראל פעילות כרגע מספר יצרניות סיניות בתחום מצלמות האקסטרים: שיאומי, AEE ו-SJCAM. הן מציעות מחיר נמוך וערכה הכוללת מגוון אביזרים רב. קטגוריית האביזרים במצלמות האקסטרים חשובה מאוד. המצלמה היא רק ההתחלה. בשביל לחבר אותה לכידון של האופניים, לקסדה של האופנוע, לגלשן בים או לחולצה, צריך להשתמש באביזרים. אלו כמובן עולים כסף. היצרניות הסיניות מציעות ברוב המקרים חלק גדול מהאביזרים ללא עלות בתוך הערכה הבסיסית שלהן, בעוד שחברות אחרות גובות עליהם תשלום נוסף.

"גלובס" בדק שלוש מצלמות והגיע למסקנה שהיצרניות הסיניות מספקות פתרונות צילום טובים מאוד עם חיסכון כספי משמעותי, אבל עדיין, גו פרו מציעה את חוויית הצילום הטובה ביותר, הן מבחינת איכות צילום, עיצוב, ממשק ואפליקציה שמעשירה מאוד את חוויית השימוש.

AEE - S71 - צילומי HD טובים

בתקופה האחרונה החלה חברת רונלייט לייבא את מצלמות חברת AEE. דגם S71 מנסה להתחרות בשחקניות הגדולות בקטגוריה באמצעות צילום ברזולוציית 4K ותג מחיר נוח.

צילום: הדגם מגיע עם עדשת צילום רחבה של 160 מעלות ומפתח צמצם של 2.8. הוא מציע צילום ברזולוציית 4K עם 15 פריימים לשנייה, בה התוצאות לא ממש מוצלחות והתחושה היא שהתמונה רועדת ומקרטעת. צילום Full HD עם 60 פריימים לשנייה מוצלח מאוד והתמונה הייתה עשירה ונעימה לעין. צילום התמונות מתבצע עם חיישן 16 מגה פיקסל, התוצאה בינונית עם אפקט עין הדג.

עמידות: המצלמה מגיעה בערכה עם מגוון אביזרים, ביניהם כיסוי עמיד למים (עד לעומק 100 מטר), תושבת קבועה, תושבת עם שחרור מהיר, שני משטחי עגינה עם מדבקות, זרוע מתכוונת, שני ברגים מסוג אצבע, רצועת למצלמה וחמש לוחיות למניעת לחות (כל לוחית ניתנת לשימוש 4 פעמים).

ממשק: המצלמה כוללת מסך קטן בעל תצוגת טקסט ואייקונים, אולם ניתן להרכיב עליו מסך מגע בגודל 2 אינץ' המגיע בערכה. בעקבות זה, המצלמה הופכת למעט גדולה יותר. מכיוון שבמצב הזה היא אינה נכנסת לכיסוי המוקשח הסטנדרטי, ב-AEE צירפו בערכה גב חד המרחיב את הכיסוי הרגיל. המסך מאפשר להגדיר את כל הפרטים הדרושים, כמו רזולוציה ומצב העדשה. תפעול המצלמה פשוט ביותר: דרושה הזזת מתג להעברת המצלמה למצב המתנה ואז לחיצה נוספת על הפעלת צילום הווידיאו או תמונה.

אלחוט: את ה-S71 ניתן לתפעל בקלות גם באמצעות אפליקציה בסמארטפון. למצלמה יש תקשורת מסוג WiFi אשר משדרת בזמן אמת את הווידיאו לאפליקציה.

סוללה: זמן הצילום על-פי נתוני היצרן הוא שעתיים וחצי. קיבולת הסוללה היא 1500 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: המצלמה המספקת ביצועים טובים מאוד בצילום Full HD וכוללת ערכה עשירה באביזרים במחיר נוח.

שיאומי - yi sports - לא מספיק ידידותית

צילום: לדגם זה, שנמכר ע"י אתר צ'יינה ביי, יש חיישן של סוני בעל 16 מגה פיקסל לצילום תמונות. התוצאות לרוב טובות. לא תמיד קל לקבל תמונה עם מיקוד מוצלח, אבל ההתמודדות עם תנאי תאורה בעייתים לא רעה. מבחינת צילום וידיאו, המצלמה מספקת רזולוציית Full HD עם 60 פריימים לשנייה. הצילום מוצלח, הצבעים חמים וריאלסטיים והתמונה יחסית נקייה (לא הכי חלקה שראינו). ביחס למחיר, מדובר בתוצאות יותר מטובות.

עמידות: דגם yi sports הוא מוצר קומפטי שמשקלו 72 גרם. המצלמה לא עמידה למים ודורשת רכישת כיסוי מתאים עבור היכולת הזו (עלות של 100 שקל). הכיסוי לא מגיע בערכה. צ'יינה ביי מציעה בעת רכישת המצלמה גם רכישת סט של 12 אביזרים בעלות 230 שקל. הסט כולל בין היתר תושבת הגנה למים, כיסוי סיליקון, מוט סלפי, רצועה לראש ורצועה לחזה.

ממשק: התפעול קל ומתבצע על-ידי מספר כפתורים. עם זאת, חשוב לדעת שאת כל ההגדרות צריך לבצע באמצעות האפליקציה, כי אין מסך תצוגה. ממשק האפליקציה מגיע בחלקו בסינית וחלקו באנגלית. כך שהחוויה לא מספיק נעימה.

אלחוט: יש התקן WiFi לחיבור לסמארטפון, כך שניתן לראות את זווית הצילום ולשתף צילומים מהשטח.

סוללה: זמן הצילום על-פי נתוני היצרן הוא שעתיים. קיבולת הסוללה היא 1010מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: התוצאות בינוניות, אך מי שלא רוצה להשקיע הרבה ומסתפק רק בכיסוי מוגן למים, ימצא כאן עסקה משתלמת.

SJCAM - SJ5000 Plus - טובה וזולה

צילום: בניגוד ל-AEE, המצלמה של SJCAM לא מציעה צילום וידיאו ב-4K, אבל בגלל האכזבה מתוצאות הצילום ברזולוציה הזו ב-S71, אי אפשר להסתכל על זה כחיסרון. המצלמה מציעה צילום ב-Full HD ב-60 פריימים לשנייה. התוצאות כמעט מצוינות, הצבעים עשירים, התמונה נעימה לעין אבל יש מעט רעשים בתמונה. תמונות הסטילס באיכות טובה (חיישן 16 מגה פיקסל), בגוון מט ועם זווית צילום של עין הדג.

עמידות: המארז של המצלמה כולל מגוון אביזרים, כיסוי עמיד למים עד לעומק 30 מטר, 2 תושבות מדבקה לקסדה, מעמד לאופניים, תושבת קליפס ותושבת קבועה.

ממשק: ה-SJ5000 Plus כוללת מסך צבעוני קטן בגודל 1.5 אינץ', מהאפשר לשלוט בהגדרות המצלמה גם ללא אפליקציה בסמארטפון. יש תצוגה על מצב הסוללה, חיבור אלחוטי ומצב הצילום: וידיאו או תמונה. הממשק נראה כאילו נלקח ממכשירי DVD מלפני 10 שנים, הוא לא מגיע בעברית, אבל לא לא קשה להגדיר את נתוני הצילום.

אלחוט: המצלמה כוללת התקן WiFi לחיבור לסמארטפון, כך שניתן לראות את זווית הצילום ולשתף צילומים ישר מהשטח.

סוללה: זמן הצילום נמוך ועומד על כ-50 דקות.

בשורה התחתונה: תוצאות הצילום מוצלחות והמחיר הגיוני. נמכר דרך אתר Jeeper.co.il.