ויגודמן: רכישת אלרגן התבשלה רק בשבועיים האחרונים

ארז ויגודמן מגלה איך חיזרה טבע אחר אלרגן במקביל לניסיון להשתלט על מיילן ■ סיגי אולפסון, מנהל תחום הגנריקה בטבע: "העסקה תחזק את מעמדנו המוביל בשוק. יש לנו ניסיון מוצלח באינטגרציה של חברות שרכשנו"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

מנכ"ל טבע ארז ויגודמן מגלה היום (ב') כי העסקה לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן התבשלה רק בשבועיים וחצי האחרונים.

"פנינו לאלרגן לפני שהתחלנו את המהלך מול מיילן, והם לא היו מוכנים למכור", אמר ויגודמן בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים, כאשר את אלרגן הוא כינה "יהלום בענף". לדבריו, "לפני שהגשנו רשמית את הצעת הרכש למיילן, פנינו שוב לאלרגן, והתהליך התחיל לפני שבועיים".

ויגודמן הוסיף כי אלרגן הייתה האופציה המועדפת על טבע מאשר מיילן וציין גם שהעסקה הענקית לא תמנע מטבע לבצע עסקאות אחרות בשנתיים הקרובות.

לדבריו, "רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן היא מהלך פורץ דרך, שממצב את טבע באופן שמאפשר לנו לשנות שוב את כללי המשחק בעולם הגנריקה. בענף שלנו, תהליך אחד יכול להתחיל ולהניע תהליך אחר. בסופו של דבר, זה נגמר במהלך הכי משמעותי שטבע יכלה לעשות. אלרגן הייתה האופציה המועדפת עלינו.

על מימון העסקה אומר ויגודמן: "רצינו ללכת על עסקה שרובה במזומן, ואנחנו יכולים לעשות את זה". לדבריו, עד אתמול טבע לא דנה עם סוכנויות דירוג האשראי. "חיכינו כי נזהרנו שהעסקה לא תדלוף. לכן גם עם הבנקים המלווים התחלנו לדבר רק מאתמול".

ויגודמן נשאל על ההחזקה של טבע במניות מיילן, לאור הנפילה במניית מיילן היום. לדבריו, "טבע נתנה את התשובה הכי חזקה לכל מה שמיילן טענה כל הזמן. תסתכלו על התנועה של שתי המניות, כל אחת בכיוון אחר. אנחנו ננהל בצורה מתאימה את היציאה שלנו מההחזקה במיילן על פני זמן".

יו"ר טבע, פטרבורג, הוסיף כי "טבע רואה את תפקידה לאורך שנים, החברה קיימת מעל 100 שנה, והכוונה להמשיך ולתרום לשיפור הבריאות של אנשים בעולם. העולם משתנה מול העיניים. לא רק שהגופים נהיים יותר גדולים, גם הלקוח משתנה, ולמעשה אנחנו מאמינים שיש לנו יכולת מאוד מיוחדת דווקא בין כל הגדולים להיות בין אלה שיוכלו להציף ערך גם לאזרחים בעולם המתפתח וגם בארצות בעולם המערבי. בסך הכול של שילוב היכולת הגנרית החזקה שלנו, יחד עם תרופות המקור שלנו, אנחנו יכולים להביא ערך משולב שיהיה מאוד משמעותי. העוצמה הזאת מביאה לכך שטבע תהיה ותמשיך להיות לטובת שיפור בריאותם של אנשים בעולם".

חברות הפארמה הגדולות
 חברות הפארמה הגדולות

סיגי אולפסון, מנהל תחום הגנריקה בטבע, שהיה בעבר בכיר בחטיבה הנרכשת של אלרגן, הוסיף בשיחת הוועידה: "אני נרגש מאוד מהעסקה, היא משלבת את שתי החברות הגנריות הטובות ביותר. העסקה תחזק את מעמדנו המוביל בשוק. יש לנו ניסיון מוצלח באינטגרציה של חברות שרכשנו".

טבע הודיעה היום על רכישת החטיבה של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר - העסקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית אי-פעם. היא זנחה את האפשרות לרכישת מיילן וצופה שעסקת אלרגן תתרום לה כבר משנה הבאה, לאחר השלמת העסקה ברבעון הראשון של 2016. (לסיפור המלא)

הרכישות הגדולות של טבע
 הרכישות הגדולות של טבע