נעילה חיובית באירופה; שורת עסקאות מיזוגים ורכישות ביבשת

שלל עסקאות מיזוגים ורכישות עוזרים להחזיר למשקיעים את האמון בשווקים הפיננסיים ■ בורסת שנגחאי רשמה אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר מאז 2007

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

עליות שערים נרשמו היום (ג') בבורסות אירופה, לאחר 6 ימים רצופים של ירידות. זאת ברקע למגמה חיובית בוול סטריט ועונת הדוחות שנמצאת בעיצומה. שורת עסקאות של מיזוגים ורכישות ביבשת עוזרים להחזיר למשקיעים את הביטחון והאמון בשווקים הפיננסיים.

Hikma Pharmaceuticals סיימה בעליות לאחר שהסכימה לרכוש חטיבה מ-Boehringer Ingelheim תמורת 2.65 מיליארד דולר, במזומן ובמניות. מניית Melrose Industries זינקה לאחר שהודיעה על מכירת חטיבת Elster לענקית התעשייה האמריקאית Honeywell תמורת 5.1 מיליארד דולר.

ועוד: Zurich Insurance Group בוחנת הצעה על RSA Insurance Group, שמצידה מזנקת.

היום תחל הישיבה הדו יומית של הפדרל ריזרב, בסיומה תפורסם החלטת הריבית לחודש אוגוסט. הפד אומנם לא צפוי להעלות את הריבית כבר השבוע, אך צפוי להמשיך לאותת לשווקים כי העלאה ראשונה מזה שנים - קרובה.

נעילה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה, כאשר הבורסה הסינית נותרה במוקד, לאחר שצנחה אתמול בחדות, ומחקה בשבועיים האחרונים ערך מניות של מעל 600 מיליארד דולר.

הבורסה בשחנגחאי רשמה אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר מאז 2007, והיא מפחיתה את תיאבון המשקיעים במזרח הרחוק לסיכון. מהצד השני של המשוואה, המשקיעים מחפשים מקלטים בטוחים, ומוצאים אותם בדמות אג"ח ממשלתיות והין היפני.

היחידה לרגלוציית ניירות ערך בסין תמשיך "לייצב" את השוק ו"תמנע סיכון מערכתי", כך ציין דובר היחידה בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט.

"תנודתיות היא האויב לתיאבון המשקיע. כל סימן של תמיכה ממשלתית בשוק ישמש את המשקיעים לצאת לחלוטין ולא להוסיף עוד פוזיציות חדשות", ציין ראש מחלקת מסחר בקרן אמריקאית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]