תחרות לפיתוח אפליקציות תנסה לסייע בהוזלת סלי הקניות

גוגל, הרשות להגנת הצרכן ואיגוד האינטרנט יוזמים את התחרות בנושא השוואת מחירים כדי להילחם ביוקר המחיה

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

גוגל, הרשות להגנת הצרכן ואיגוד האינטרנט יוזמים תחרות פיתוח אפליקציות בנושא השוואת מחירים כדי להילחם ביוקר המחיה.

מפתחי אפליקציות שמעוניינים להשתתף בתחרות פיתוח האפליקציות יוכלו להגיש הצעות עד 20 בספטמבר השנה, כשהתחרות תתמקד בשתי קטגוריות עיקריות - חוק המזון ומאגר מחירי המוצרים ברשתות השיווק המפורסם באתר הרשות להגנת הצרכן; וצרכנות נבונה באופן כללי.

הזוכים יוכרזו באירוע חגיגי במעמד שר הכלכלה אריה דרעי, ויחולקו פרסים למקומות הראשונים בדמות גאדג'טים שונים כמו סמארטפונים, טאבלטים וסטרימרים. הזוכים ייבחרו על סמך האפליקציה שתהיה ערך אמיתי למשתמש ותסתנכרן עם מאגרי המידע שנפתחו לאחרונה על מחירי המוצרים ברשתות השיווק השונות.

הניקוד לאפליקציות יינתן, בין היתר, על סמך תמיכה בשפות שונות, שימוש חופשי וחינמי למשך השנה הראשונה וללא צורך ברישום של המשתמשים.

מפתחים המעוניינים לקחת חלק בתחרות יכולים להירשם בכתובת הבאה: bit.ly/1GXwQDw.

אבי בר, מנהל מדיניות ציבורית בגוגל ישראל, מסר כי "פתיחת מאגרי מידע ושימוש חדשני בהם יכולים להוביל לתוצרים מרתקים, ואנחנו שמחים לקחת חלק בקידום חדשנות בנושא זה בישראל. אנחנו סקרניים לראות את הרעיונות היצירתיים שהמפתחים יעלו".

מורד שטרן, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות באיגוד האינטרנט הישראלי, מסר כי "שימוש נבון ואפקטיבי במידע הרב המתפרסם על-ידי רשתות השיווק והגופים השונים יכול לסייע בצורה משמעותית להפחתת הוצאות הצריכה, להקל על יוקר המחיה ואף לשפר את חווית הקנייה".

עו"ד תמר פינקוס, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הוסיפה כי "האפליקציות יאפשרו לצרכן להשוות את מחירי מוצרי המזון ברשתות השיווק ולבנות בעבורו את סל במוצרים הזול ביותר, ובכך לעודד תחרות בין העוסקים שתוביל להורדת יוקר המחיה".

יש לציין כי במקביל לתחרות, גופים כמו אתר השוואת המחירים Zap ואתר mySupermarket עמלים על אפליקציות להשוואת מחירים בקניות ברשתות הפיזיות.