החל מהיום: חלונות 10 של מיקרוסופט זמינה להורדה בחינם

השדרוג זמין עבור משתמשי חלונות 7 ו-8.1, וניתן לבצע אותו במשך כשנה ■ ממשק האריחים במערכת ההפעלה בוטל, מסך ההתחל הוחזר

החל מהיום (ד') בבוקר, מיקרוסופט מציעה את האפשרות לשדרג בחינם למערכת ההפעלה חלונות 10. השדרוג זמין עבור משתמשי חלונות 7 ו-8.1 וניתן לבצע אותו במשך כשנה. לא כל המשתמשים יקבלו את העדכון, מכיוון שמיקרוסופט תציע אותו בשלבים שונים. כבר מספר שבועות מיקרוסופט מאפשרת להירשם להורדת חלונות 10 באמצעות הודעה המופיעה ליד השעון בצד הימני התחתון במסך.

החידוש המשמעותי בחלונות 10 הוא חזרה לממשק המוכר של חלונות 7, לעומת ממשק חלונות 8, שכלל עמוד בית עם אריחים חיים ששימשו כקיצור לאפליקציות. הממשק הזה בלבל את המשתמשים ומיקרוסופט החליטה לחזור לעמוד הבית הקלאסי, הכולל את כפתור ההתחל, אשר באמצעותו ניתן לגשת לאפליקציות החדשות.

מיקרוסופט הוסיפה גם עוזרת קולית אישית - קורטונה, הזמינה כעת רק באנגלית ומאפשרת לבצע פעולות שונות בשפה חופשית. למשל, אפשר לשאול, "האם אני צריך ללכת עם מעיל מחר?", "כמה עולה ללמוד במכללה מסוימת?" ולבקש ממנה להציג מצגת, תמונות או מסמך מתאריך מסוים המאוחסן במחשב או בשירות הענן של מיקרוסופט - OneDrive. חידוש אחר הוא מנגנון בשם Hello, המאפשר להיכנס למחשב או לאתרי אינטרנט ללא שימוש בסיסמה, אלא בעזרת טביעת אצבע, צילום הפנים או סריקת הרשתית. הדבר דורש שימוש במחשבים עם חומרה מתאימה.

דפדפן האקספלורר נזנח לטובת דפדפן בשם Edge (אקספלורר יהיה זמין כגיבוי). הדפדפן תומך בעט מגע וכתיבה או איור של שרטוטים על-גבי עמוד האינטרנט. היכולת הזו תעבוד גם במכשירים ללא מסך מגע, באמצעות כתיבת הערות עם המקלדת. הדפדפן כולל יכולת שיתוף של אותו עמוד עם הערות ברשתות חברתיות או במייל. יכולת חדשה, היא קריאה של עמוד אינטרנט, כך שהוא יראה כמו כתבה, כאשר הוא מוריד ממנו את כל הבאנרים והפרסומות.

בעלי קונסולת אקס בוקס One יכולים גם להזרים משחק ישירות מקונסולת המשחקים לטאבלט או למחשב, כך שניתן להמשיך לשחק באותו משחק מחדר אחר בבית.