הטיפ היומי: מניה חדשה בנאסד"ק שיכולה לזנק ב-30%

ברקליס על המסחר המקוון שמסדר ל-PayPal צמיחה לאורך זמן

חברת התשלומים הדיגיטליים PayPal / צילום: רויטרס
חברת התשלומים הדיגיטליים PayPal / צילום: רויטרס

חברת התשלומים הדיגיטליים PayPal נסחרת בנאסד"ק (סימול: PYPL) בשווי 40.4 מיליארד דולר. מנייתה החלה להיסחר לפני מספר ימים, לאחר שהחברה פוצלה מענקית הקמעונאות eBay.

ל-PayPal יש את יתרון הראשוניות בשוק המסחר המקוון (e-commerce) והצפי הוא שתציג צמיחה שנתית ממוצעת של 18% בשנים 2013-2018. בשנים 2013 ו-2014 החברה הציגה צמיחה של כ-20% בהכנסותיה בנטרול שינויי שערי חליפין. אנו ממשיכים לצפות לצמיחה ולא רואים שום סיבה להאטה, לאור המגמות הקיימות בתעשיית התשלומים הדיגיטליים. בהתאם לכך, אנחנו סבורים שצמיחה של 15%-18% בהכנסות ב-2015 (על בסיס שע"ח קבועים) היא תחזית שמרנית, ולהערכתנו, החברה תוכל להציג שיעורי צמיחה של כ-17%-19% בשנים הקרובות.

בנוסף לצמיחה הגבוהה במסחר המקוון, אנחנו רואים תמיכה נוספת לצמיחה בהכנסות החברה מהשגת נתחי שוק, ומהתרחבות שולי הרווח. עם זאת, ישנם גם סיכונים, ביניהם למשל הצורך בעוד הוצאות הוניות והוצאות תפעוליות בניסיון להתגבר על התחרות - דבר שעלול להגביל את התרחבות שולי הרווח.

לאור הציפיות שלנו כי PayPal תציג בטווח הארוך שיעורי צמיחה של 15%-19% ברווח הנקי למניה ובתזרים המזומנים הפנוי, ולאור תחזיתנו לצמיחה בהכנסות החברה, אנו מאמינים שמכפיל רווח של כ-25 הוא הוגן. על בסיס הרווח הנקי שאנו צופים בשנת 2016, בסך 1.5 דולר למניה, אנו גוזרים מחיר של 38 דולר למניית PayPal.

יחד עם זאת, אנחנו מזהים גם אפסייד של 20-30 סנט לרווח הנקי למניה ב-2016, בין היתר כתוצאה מצמיחה טובה מהצפוי ב-eBay וממוצרי הלוואה לעסקים קטנים ובינוניים. כשאנו לוקחים בחשבון את התוספת לרווח הנקי למניה, ומוסיפים גם את המזומנים שבקופת החברה, אנו מגיעים למחיר יעד של 47 דולר למניית PayPal - מחיר שגבוה ב-30% ממחיר המניה בנאסד"ק.

בתרחיש של אפסייד, עם צמיחה גבוהה יותר מהצפוי במוצרי ההלוואה ו/או בשוק המסחר המקוון, מחיר היעד עשוי להגיע עד ל-55 דולר למניה. בתרחיש של דאונסייד, המשקף אתגרים לצמיחה העתידית ולוקח בחשבון רק את העסקים הנוכחיים של החברה, מחיר היעד הוא 38 דולר. אנחנו מתחילים לסקר את מניית PayPal בהמלצת "תשואת יתר".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, ברקליס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם