נעילה חיובית בבורסה; פרוטרום הוסיפה 2.6%, טבע 1.2%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט לקראת הודעת הפד הערב ■ רכישה תשיעית לפרוטרום מתחילת השנה ■ השר שטייניץ: נביא את מתווה הגז לאישור הממשלה עוד 10 ימים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') במגמה חיובית ברקע מגמה דומה בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד המעו"ף חצה במהלך המסחר את רמת השיא של 1,722 נקודות, אך ננעל מעט מתחת לרמה זו.

"לאחר העליות היפות שנרשמו אתמול במסחר בארץ, העליות נמשכות היום כאשר עוד ועוד חברות מתחילות לפרסם את דוחות הרבעון השני", נמסר מבית ההשקעות טופ אלפא. "גם בניו-יורק נסגר המסחר בעליות נאים של אחוז ומעלה במדדים העיקריים, בעוד המסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת. במוקד המסחר היום, לצד המשך עונת הדוחות, תעמוד החלטת הרבית של הבנק הפדרלי. הרבית אינה צפויה לעלות, אך כתמיד, מרב תשומת הלב תופנה למה שיאמר, או לא יאמר, לגבי העלאת הרבית העתידית שכנראה מתקרבת".

הפדרל ריזרב יפרסם הערב את החלטת הריבית שלו לחודש אוגוסט, והנגידה ג'נט ילן צפויה לחזור על המסר לפיו הריבית תתחיל לעלות עד סוף השנה, כאשר בשוק ילא פוסלים העלאה ראשונה כבר בספטמבר. עם זאת, יש לציין כי הסבירות להעלאת ריבית בספטמבר פחתה בשל המפולת בשוק המניות הסיני והירידה החדה במחירי הנפט לאחרונה.

בוול סטריט נסחרים החוזים העתידיים בעליות לקראת הכרזת הפד הערב. "יש סיכוי כלשהו להעלאת ריבית בספטמבר, כך שכל רמז בכיוון הזה ישפיע מאוד על המסחר", כתב אסטרטג מניות ב-CMC Markets בסקירה למשקיעים.

מניות במוקד

מניות הגז המשיכו לרכז עניין על רקע הדחייה החוזרת ונשנית באישור מתווה הגז. שר האנרגיה יובל שטייניץ ציין היום בוועידת תשתיות כי "נביא את מתווה הגז לאישור ממשלה עוד 10 ימים וגם נביא את זה לכנסת להצבעת אמון. רציתי להביא את זה היום לממשלה אבל לוח הזמנים היה קצר מדי. כן נכניס שינויים קטנים, אבל לא תיקונים שיחייבו לדון בהכל מהתחלה. המתווה שהצגנו היה מתווה מוסכם".

בינתיים, נראה כי הסחבת באישור מתווה הגז מתחילה לגבות מחיר. על פי דיווחים בעיתונות הירדנית, המדינה אשר משוועת לגז זול מאז פסקה זרימת הגז ממצרים, פרסמה מכרז לייבוא 1.66 מ"ק של גז (BCM) למשך 4 שנים. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

בליץ הרכישות של פרוטרום נמשך, והחברה הודיעה הבוקר על רכישה תשיעית מתחילת השנה, הפעם של חברת Scandia Citrus מפלורידה ארה"ב, תמורת כ-6 מיליון דולר. סקנדיה מתמחה במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של פתרונות ייחודיים בתחום ההדרים ללקוחות גלובאליים מובילים בשווקי הטעם והמזון והמשקאות.

מריל לינץ' מפרסם היום סקירה שורית במיוחד על מניית טבע , חוזר על המלצת "קנייה" ונוקב במחיר יעד חדש: 83 דולר, פרמיה של 16% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט, לאחר שהמניה זינקה השבוע בחדות בעקבות העסקה.

טאואר חתמה על הסכם מול מיקרוסופט לייצור המוני של בקר מסך מגע המיועד לעט דיגיטלי שפותח ע"י החברה הישראלית N-Trig. העיקף העסקה מוערך בכ-10 מיליון דולר בשנה.

מניות הסלולר, סלקום ופרטנר , הוסיפו לרכז עניין לאחר שטיפסו אתמול בחדות ללא סיבה נראית לעין. גם בזק בתמונה.