נעילה חיובית באירופה; פיז'ו עלתה 6%, ברקליס עלתה 1.8%

פיז'ו עברה לרוו של 630 מיליון דולר במחצית הראשונה ■ הרשויות בסין הודיעו כי הן חוקרות את קריסת המניות שלשום, הנפילה היומית החדה ביותר מאז 2007 ■ היום: החלטת הריבית של הפד

משקיע סיני / צילום: רויטרס
משקיע סיני / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה חיובית, על רקע עליות בוול סטריט. הסוחרים דרוכים היום לקראת החלטת הריבית של הפד, כאשר עונת הדוחות לרבעון השני ממשיכה לרכז עניין.

כאמור, פגישת הריבית בת היומיים של הפד מסתיימת היום. אומנם בשוק מעריכים כי הבנק המרכזי של ארה"ב ימשיך לשמור על עמימות ולא ינקוב את המועד המדויק שבו הוא יעלה את הריביות, אך יהיה מעניין לראות האם הפד יחזור על התחזית שהוא סיפק בפגישה הקודמת ולפיה הריבית עד סוף השנה תעמוד על כ-0.6%.

ברקליס דיווח היום על עלייה של 11% ברווח (לפני מס) לרמה של 3.7 מיליארד ליש"ט במחצית הראשונה של השנה.

מניית טוטאל דיווחה על ירידה של 29% בהכנסות ברבעון השני לרמה של 44.7 מיליארד דולר, בעוד הרווח הנקי ירד ב-2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ל-3.085 מיליארד דולר. זאת בעיקר בשל מחירי הנפט הנמוכים.

יצרנית הרכב פיז'ו דיווחה על רווח של 630 מיליון אירו במחצית הראשונה של השנה, לעומת הפסד נקי של 114 מיליון מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

שנגחאי התאוששה

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה ברקע נעילה חיובית אמש בוול סטריט. בורסת שנגחאי נותרה במוקד, לאחר שקרסה השבוע בשיעור החד ביותר מאז 2007. היום שנגחאי טיפסה בכ-3.5% בעוד מדד הניקיי נותר בטריטוריה שלילית.

הפדרל ריזרב צפוי לפרסם היום את החלטת הריבית שלו לחודש אוגוסט, והנגידה ג'נט ילן צפויה לחזור על המסר לפיו הריבית תתחיל לעלות עד סוף השנה, כאשר בשוק ילא פוסלים העלאה ראשונה כבר בספטמבר. עם זאת, יש לציין כי הסבירות להעלאת ריבית בספטמבר פחתה בשל המפולת בשוק המניות הסיני והירידה החדה במחירי הנפט לאחרונה.

"לרוב, כאשר הרבה מניות 'נשטפות', אנחנו מקבלים ריבאונד. הפדרל ריזרב יתמקד גם בתנאים הגלובאליים, אי אפשר להתעלם ממה שקורה בעולם", ציינו ב-AMP Capital Investors.

הרשויות בסין הודיעו כי הן חוקרות את נפילת המניות החדה שנרשמה שלשום, במסגרתה קרסה הבורסה בשנגחאי בשיעור היומי החד ביותר מאז 2007. זהו עוד סימן כי הממשל הסיני נחוש לתמוך בשוק, אך המספרים לא משקרים: מספר המשקיעים החדשים בשוק הסיני קרס ב-76% מאז השיא שנרשם בחודש מאי השנה.

מניית Air China, חברת התעופה הגדולה בסין במונחי שווי שוק, רשמה ירידות חדות לאחר שהחברה הודיעה על כוונתה לגייס עד 12 מיליארד יואן (כ-1.9 מיליארד דולר) בהנפקת מניות חדשות בדיסקאונט.