המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים; טוויטר צללה 14.5%

הפד הותיר את הריבית על כנה ■ מאקרו: מכירות הבתים בהמתנה צנחו ב-1.85 ביוני ■ אנליסטים: יקח לטוויטר עוד זמן רב עד שהיא תעבור לרווחיות ■ פייסבוק תפרסם את תוצאותיה לאחר המסחר

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, לאחר שהפד הודיע כי הוא עדיין לא מעלה את הריבית, אולם לא שלל העלאה בספטמבר. גם עונת הדוחות מרכזת עניין רב.

הפדרל ריזרב הצביע פה אחד בעד הותרת הריבית על כנה, כך עולה מהצהרת המדיניות המוניטרית של ועדת השוק הפתוח, שסיימה הערב את פגישתה בת היומיים לחודש יולי. עם זאת, מההצהרה עולה כי חברי הפד מרוצים יותר מהכיוון אליו הולכת הכלכלה האמריקנית, מה שמרמז על העלאה ראשונה של הריבית בספטמבר, כפי שמעריכים מרבית האנליסטים בארה"ב. "שוק העבודה המשיך להשתפר, עם תוספת סולידית של משרות וירידה בשיעור האבטלה", נכתב. נזכיר כי מדוח התעסוקה האחרון עולה כי האבטלה ירדה ל-5.3%.

הפד הודיע כי הוא מעריך ש"יהיה נכון להעלות את הריבית כשהוא יראה שיפור נוסף בשוק העבודה וכשהוא יהיה מספיק בטוח שהאינפלציה תעלה לכיוון ה-2% בטווח הזמן הבינוני".

בפגישה הקודמת, ביוני, בכירי הפד עדכנו את תחזיותיהם, שמצביעות כעת על שתי העלאות ריבית ב-2015. בסוף השנה הריבית צפויה לעמוד כבר על 0.6%. גם יו"ר הפד, ג'נט ילן, אמרה בעדות האחרונה שלה בפני הקונגרס, ב-15 ביולי, כי אם הכלכלה תמשיך לצמוח בקצב הנוכחי, הפד יעלה את הריבית בשלב כלשהו השנה.

בזירת המאקרו פורסם נתון מכירות הבתים בהמתנה לחודש יוני, שהצביע על ירידה של 1.8% במכירות, הרבה מתחת לצפי בשוק שעמד על עלייה של 1%, לאחר עלייה של 0.9% בחודש מאי. חצי שעה לאחר מכן יפורסם הנתון השבועי של מלאי הנפט ומוצריו וב-21:00 תתפרסם הצהרת הריבית.

בין המניות הבולטות היום במסחר נציין את טוויטר , שדיווחה אמש לאחר סיום המסחר על הפסד נקי של 136.7 מיליון דולר או 21 סנט למניה, לעומת הפסד של 24 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צמחו ב-61% ל-502 מיליון דולר. אנליסטים בארה"ב מציינים היום כי על פי שיחת הוועידה שלאחר פרסום התוצאות, נראה שיקח לחברה עוד זמן עד שהיא תעבור לרווח.

לאחר נעילת המסחר פייסבוק תדווח על תוצאותיה, ולפי התחזיות היא צפויה לרשום רווח נקי של 47 סנט למניה.