כך מתכננים כחלון וסלינגר להפחית את עמלות הפנסיה שלכם

שר האוצר והממונה על שוק ההון, הכריזו על תקנות חדשות הנוגעות למסחר בניירות ערך בקרב המוסדיים ■ כחלון: "התקנות יגבירו את התחרות בבנקים במסחר בניירות ערך של המוסדיים, הרווח יהיה כולו של ציבור החוסכים בישראל"

משה כחלון / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
משה כחלון / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

שר האוצר, משה כחלון והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר פרסמו היום (ד') תקנות חדשות שנועדו להגביר את התחרות בתחום המסחר בניירות ערך בקרב הגופים המוסדיים.

עמלות העסקאות לרכישה, מכירה והחזקה של ניירות ערך משולמות בסכום של מעל 300 מיליון שקל בשנה, בנוסף לדמי הניהול, מתוך כספי החיסכון של העמיתים בגופים מוסדיים. לכן קיימת חשיבות למניעת ניגוד עניינים. ההוראות צפויות להפחית את תעריפי העמלות המושתות על העמיתים.

כחלון וסלינגר מתכננים מספר שינויים במסחר בניירות ערך בקרב מוסדיים במטרה לקיים את התקנות הללו. תחילה, יהיה איסור גורף על ביצוע עסקאות בניירות ערך ומטבע חוץ עם צד קשור ומתפעל - תיאסר מכירה או קנייה של ניירות ערך באמצעות ברוקר הקשור לגוף המבקש לבצע את העסקה, וכן מהבנק המתפעל של גוף זה.

בנוסף, יתבצע הליך תחרותי לעניין החזקת ניירות ערך. כלומר, גופים מוסדיים יחויבו לערוך הליך תחרותי לבחירת הבנק שישמור עבורם את ניירות ערך ומלבד שהוא איננו הבנק המתפעל של גוף זה. ביצוע הליך תחרותי צפוי להקטין את היקף העמלות שמשלמים העמיתים בגופים המוסדיים.

כמו כן, המוסדיים יחויבו לבצע הליך תחרותי בגין מסחר של כל סוג נייר ערך בנפרד, ויידרשו לקבל הצעות משמונה מציעים לפחות למעט הבנק המתפעל של גוף זה.

כחלון: "התקנות יגבירו את התחרות בבנקים במסחר בניירות ערך של המוסדיים, הרווח יהיה כולו של ציבור החוסכים בישראל".

סלינגר אמרה בתגובה כי: "התקנות החדשות יביאו להגברת התחרות במסחר בניירות ערך והן צפויות להפחית את העלויות עבור העמיתים באופן ניכר".