קרן אקסלמד הובילה גיוס של 1.6 מ' ד' לחברת אקסימו מדיקל

המוצר של החברה משלב בין לייזר לבין סכין מכנית אשר שתיהן נמצאות בקצה הצנתר ומאפשרות פתיחת חסימות בכלי הדם באופן מדויק, גם בכלי דם קטנים

סטארט אפ  הון סיכון הייטק כבלים בינארי /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק כבלים בינארי / צלם: thinkstock

חברת אקסימו מדיקל (Eximo medical), שמפתחת מכשיר רפואי בתחום חסימות כלי הדם בגפיים הודיעה על קבלת השקעה של 1.6 מיליון דולר בהובלת קרן אקסלמד בשליטת ד"ר אורי גייגר ומורי ארקין, ובהשתתפות מוסד הטכניון למו"פ ומכון AMIT, מכון למחקר יישומי וייזום חברות בתחום הרפואי שהוקם בטכניון בתרומה של המיליארדר אלפרד מאן.

המוצר של החברה משלב בין לייזר לבין סכין מכנית אשר שתיהן נמצאות בקצה הצנתר ומאפשרות פתיחת חסימות בכלי הדם באופן מדויק, גם בכלי דם קטנים. מערכת כזו יכולה, לדברי החברה, לייעל את תהליך הצנתור.

צנתור בכלי דם בלב או בגפיים מבוצע כיום על ידי החדרה של בלון לעורק החסום וניפוח שלו, כך שהעורק נפתח. אולם, כאשר העורק חסום לחלוטין, אין לאן להחדיר את הבלון ויש לבצע חיתוך של המשקע שחוסם את העורק, הבעיה הזו נפוצה בעיקר בטיפול בחסימות בכלי דם בגפיים.

קיימות שיטות מכניות שונות שנועדו לחדור דרך החסימה אולם עד כה לא פותחה השיטה האולטימטיבית והבעיה נחשבת ללא פתורה. חסימות כלי דם בגפיים פוגעות בכ-8-12 מיליון איש בארצות הברית לבדה, וגודל השוק מוערך במיליארדי דולרים. הסכום שגויס נועד לבחון את יעילות המוצר של אקסימו בניסוי קליני.

לאקסימו יש קווי מוצרים נוספים בפיתוח, בהם פתרון להסרת אלקטרודות של קוצבי לב במקרים של פגיעה באלקטרודה או זיהום, ובשלב מאוחר יותר, צנתרים לפרוצדורות במערכת העיכול.